اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ثبت 59 هزار مورد ابتلا به ویروس «زیکا» در کلمبیا

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» از ثبت حدود 59 هزار مورد ابتلا به ویروس «زیکا» در کلمبیا خبر داد.

ثبت 59 هزار مورد ابتلا به ویروس «زیکا» در کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، مؤسسه ملی سلامت کلمبیا روز گذشته اعلام کرد که تاکنون 58 هزار و 838 مورد ابتلا به ویروس «زیکا» در این کشور آمریکای جنوبی به ثبت رسیده است که 10 هزار و 812 نفر آنان را زنان باردار تشکیل می‌دهند.

این مؤسسه همچنین گزارش داد که حدود 3 هزار و 108 مورد مشکوک ابتلا به این ویروس نیز در حال بررسی هستند.

مؤسسه ملی سلامت کلمبیا مطالعات خود در زمینه ویروس «زیکا» را روز به روز دنبال می‌کند تا تأثیرات این ویروس بر سیستم عصبی افراد به ویژه زنان باردار را کشف کند.

از زمانی که ویروس «زیکا» در کلمبیا شیوع یافت، تاکنون 50 نوزاد با آسیب‌های غیر قابل جبران در این کشور به دنیا آمده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد کودکان مبتلا به فلج حاد که ممکن است نتیجه ابتلا به ویروس «زیکا» در بین آنان باشد نیز در حال افزایش است.

مؤسسه ملی سلامت کلمبیا همچنین اعلام کرد که در ماه‌های اخیر موارد ابتلا به ویروس «زیکا» در نقاط توریستی کشور کاهش یافته اما اورژانس کلمبیا در مناطق مرکزی و غربی این کشور که هنوز انتقال ویروس در آنجا مشاهده می‌شود، حضور دارد.

این مؤسسه کلمبیایی در راستای کاهش انتقال ویروس «زیکا»، سفرایی را با اطلاعات کامل به مناطق مختلف کشور ارسال کرده و به زنان کلمبیایی آموزش می‌دهد که چگونه حشره ناقل این بیماری را از محل زندگی خود دور کنند.

سازمان بهداشت جهانی نیز در این راستا هشدار داد که بیماری مذکور می‌تواند بسیار مهلک باشد و سبب اختلال در سیستم عصبی افراد و حمله به مادران باردار و جنین‌های آنان شود؛ این ویروس حتی می‌تواند سقط جنین را به دنبال داشته باشد.

کلمبیا دومین کشور منطقه آمریکای لاتین و کارائیب است که با بیشترین مورد ابتلا به ویروس «زیکا» دست به گریبان می‌باشد؛ برزیل در صدر لیست کشورهای مبتلا به این ویروس قرار دارد و در هفته گذشته نیز اولین مورد مشکوک ابتلا به ویروس مذکور در هندوراس کشف شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول