اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اذعان دانشگاه علوم پزشکی سمنان پس از 2 سال:

غلظت تمامی انواع گرد و غبار فروسیلیس ایران بیش از حد مجاز است

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پس از دو سال میزان آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران در سال 93 را این‌گونه تعبیر کرد: غلظت تمامی انواع گردوغبار شرکت فروسیلیس ایران بیش از حد مجاز است.

غلظت تمامی انواع گرد و غبار فروسیلیس ایران بیش از حد مجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان طی نامه‌ای به استانداری سمنان، میزان آلایندگی شرکت فروسیلیس را اعلام کرد.

با توجه به تأکیدات استاندار سمنان و مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی پیرامون ارائه نظریه صریح دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص میزان آلایندگی شرکت فروسیلیس و تأثیرات آن بر شیوع سرطان، جوابیه‌ای از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به استانداری سمنان ارائه شد.

در جوابیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آمده است: با توجه به اندازه‌گیری‌های انجام‌شده در داخل محیط شرکت فروسیلیس ایران در سال 93 غلظت گردوغبار کلی شامل تمامی انواع گردوغبار موجود ازجمله سیلیس رسوبی و کریستالی در تمامی ایستگاه‌ها بیش از حد مجاز و غلظت سیلیس کریستالی در تمامی ایستگاه‌ها کمتر از حد مجاز گزارش شده است.

همچنین در سال 94 غلظت گردوغبار کلی در تمامی ایستگاه‌ها و غلظت سیلیس کریستالی در سالن همکف (چرخ ریخته‌گری) و سقف 40/3 یا ذوب‌گیری کمتر از حد مجاز گزارش شده است.

به‌منظور قضاوت بهتر پیگیری لازم به‌منظور نمونه‌برداری و آنالیز سیلیس کریستالی با استفاده از تکنیک‌های اندازه‌گیری دقیق (XRD) در تمامی قسمت‌ها در سال جاری توسط این دانشگاه انجام ‌شده است که نتایج آن به محض وصول اعلام خواهد شد.

ازنظر وضع سلامت ریوی کارگران، هر ساله معاینات پزشکی دوره‌ای توسط متخصص طب کار و تحت نظارت این دانشگاه انجام می‌شود که با توجه به آزمایش‌های انجام‌شده ازجمله اسپیرومتری، رادیوگرافی وHRCT (سی‌تی‌اسکن با وضوح بالا) مواردی از بیماری سرطان ریه مرتبط با سیلیکوریس تا به حال اثبات نشده است.

ضمن اینکه بر اساس کتابچه حدود مواجهه شغلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ماده سیلیس سرطان‌زای درجه 82 (احتمال ایجاد سرطان برای انسان) است که با توجه به این موضوع پایش و اندازه‌گیری‌های مستمر گردوغبار محیط کار، تعیین وضعیت سلامتی کارگران و پیگیری انجام اقدامات کنترلی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

انتهای پیام/2249/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول