اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

اتمام تهیه طرح هادی برای 898 روستای خراسان جنوبی/اجرای طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری خور و چنشت

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام تهیه طرح هادی برای تمام 898 روستای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی با توجه به تکلیف برنامه پنجم توسعه خبر داد.

اتمام تهیه طرح هادی برای 898 روستای خراسان جنوبی/اجرای طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری خور و چنشت

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، محمدرضا شاملو بعدازظهر امروز در بازدید از طرح بهسازی با ارزش تاریخی روستای هدف گردشگری خور، ضمن تقدیر از زحمات بنیاد مسکن شهرستان خوسف، اظهار داشت: در اجرای طرح بهسازی روستای هدف گردشگری خور تلاش شده است تا برای توسعه کالبدی فضای روستای تاریخی خور با شناسایی و ارتقای فضاها و حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری به شیوه‌ای مناسب و بهینه انجام شود.

وی افزود: گردشگران داخلی و خارجی از روستاهای با ارزش بافت تاریخی و هدف گردشگری استقبال می‌کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت: در اجرای طرح بهسازی با ارزش تاریخی روستای هدف گردشگری خور فرایندی منظم از شناخت، تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی، تصمیم‌گیری و اجرا انجام شده است.

شاملو از اتمام تهیه طرح هادی برای تمام 898 روستای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی با توجه به تکلیف برنامه پنجم توسعه خبر داد.

وی تصریح کرد: اجرای بافت باارزش روستای چنشت سربیشه استان خراسان جنوبی نیز مورد تصویب قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: اگر موضوع اختصاص قیر رایگان آسفالت معابر روستایی در سال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد قطعا کمک بزرگی به اجرای طرح‌های عمرانی و هادی در روستاها خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوسف نیز در این بازدید اظهار داشت: حفاظت، احیا و مرمت کالبد، سازماندهی هسته کهن و واجد ارزش روستا در رابطه با سکونت و تولید، از اهداف اجرای طرح بهسازی با ارزش تاریخی روستای هدف گردشگری خور است.

علی نوفرستی افزود: در اجرای این طرح سعی شده است با حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی - فضایی، معماری و منظر روستایی روستای هدف گردشگری خور به این ارزش‌ها در سطوح ملی و فراملی پرداخته شود.

وی اجرای طرح بهسازی با ارزش تاریخی روستای هدف گردشگری خور را در راستای شناسایی و ارتقای ظرفیت‌های این روستا در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگر بسیار موثر بیان کرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوسف اذعان داشت: ارتقای کمی و کیفی عرصه‌های زیست و تولید روستایی، فراهم کردن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط، امکانات و محدودیت‌های موجود از دیگر اهداف اجرای طرح بهسازی با ارزش تاریخی روستای هدف گردشگری خور است.

انتهای پیام/69036/ذ30/پو3002

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان‌جنوبی» در تلگرام شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول