اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در محفل انس با قرآن حرم حضرت عباس(ع)

قاریان نوجوان ایرانی توانمندی‌های قرآنی کشورمان را به زائران کربلا اثبات کردند+تصاویر

محفل انس با قرآن با حضور اساتید قرآن کشورمان در حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد. در این محفل نورانی قاریان نوجوان ایران اسلامی با ارائه تلاوت‌هایی زیبا توانمندی‌های قرآنی کشورمان را به زائران کربلا اثبات کردند.

قاریان نوجوان ایرانی توانمندی‌های قرآنی کشورمان را به زائران کربلا اثبات کردند+تصاویر

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از عراق، در نخستین روز آغاز رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» راه‌یافتگان به این مرحله تلاوت‌های خود را ارائه دادند.

 

 

پس از آن این نوجوانان قرآنی خود را برای حضور در محفل انس با قرآن آماده کردند. این محفل نورانی ساعاتی پیش 21 اسفندماه با حضور جمعی از اساتید قرآن کریم ملی و بین‌المللی کشورمان به همت مؤسسه صراط مشهد در حرم مطهر حضرت عباس(ع) برگزار شد.

 

 

متولیان حرم حضرت عباس(ع) پیش از رسیدن نوجوانان قرآنی فضا را برای برپایی این محفل با قرار دادن رحل و قرآن در جوار حرم قمر بنی‌هاشم(ع) آماده کردند.

در ابتدای این مراسم یکی از قاریان نوجوان کشورمان به تلاوت قرآن پرداخت. چیزی نگذشته بود که لحظه لحظه بر خیل مشتاقان قرآن کریم افزوده می‌شد. زائران و مجاوران حرمد حضرت عباس(ع) از کشورهای مختلف در گوشه و کنار این محفل نورانی ایستاده و نشسته از تلاوت قرآن کریم با صدای قاریان نوجوان کشورمان استفاده می‌کردند.

 

 

در ادامه گلستانی یکی از قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت آیاتی از کلام وحی را تلاوت کرد و پس از آن ابوالفضل زاهدی مقدم یکی دیگر از قاریان نوجوان و برتر طرح ملی تلاوت به تلاوت پرداخت. تلاوت این قاری نوجوان آنقدر زیبا و دلنشین اجرا شد که حاضران در این محفل نورانی همواره وی را تشویق می‌کردند.

 

 

تکرار مناسب آیات و ارائه تلاوتی معنامحور توسط زاهدی‌مقدم بر زیبایی تلاوت این قاری نوجوان افزوده بود به طوری که حاضران در این محفل نورانی در اواخر تلاوتش همواره درخواست می‌کردند که تلاوت کلام وحی را ادامه دهد تا از این فضای نورانی بیشتر بهره ببرند.

 

 

پس از آن حنانه خلفی حافظ خردسال قرآن کریم در جایگاه قرار گرفت و محفوظات خود را ارائه داد. اجرای وی نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت تا جایی که پس از اینکه زیارت حضرت امام رضا(ع) را قرائت کرد و از جایگاه باند شد بسیاری از افراد دور وی حلقه زدند و اجرای ذاین بانوی حافظ کلام وحی را تحسین می‌کردند.

در ادامه نیز تواشیحی توسط سه نفر از راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت اجرا شد و در نهایت نیز «محمدجواد پناهی» قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

 

 

تلاوت استاد پناهی بسیار زیبا اجرا شد به طوری که حاضران اشک از چشمانشان جاری شد و برخی دیگر نیز در بیشتر لحظات اجرای تلاوت این قاری بین‌المللی را تشویق می‌کردند.

این محفل نورانی که در حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد با شوری خاص بود و بسیاری از حاضران در جمعیت که بیشتر آن‌ها از کشورهای عربی بودند به توانمندی‌های قرائت ایران اسلامی اذعان کردند.

 

 

«محمد برداعی» از لبنان که در این محفل نورانی حضور داشت در گفت‌وگو با فارس گفت: من همیشه فکر می‌کردم هیچ قاری قرآنی به اندازه قاریان مصری نمی‎‌تواند قرآن را تلاوت کند اما امشب با دیدن توانمندی‌های قاریان نوجوان جمهوری اسلامی ایران متوجه شدم که ایران در مسیری قرار گرفته که به طور حتم می‌تواند قله‌های قرائت را فتح کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول