اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلطانیه تاکید کرد

لزوم مقابله با حفر بی‌رویه چاه‌های غیرمجاز

فرماندار سلطانیه گفت: حفر بی‌رویه چاه‌های غیرمجاز در نقاط مختلف از مخاطرات کنونی کشور محسوب می‌شود.

لزوم مقابله با حفر بی‌رویه چاه‌های غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خالقی بعد از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: 15 اسفند ماه، به عنوان روز درختکاری روز سمبلیک و نمادین در راستای ارج نهادن به ضرورت ایجابی منابع طبیعی، در راستای بقای حیات بشر بر روی کره خاکی زمین است.

وی با بیان اینکه کشور ایران جزء کشورهای گرم و خشک به لحاظ آب و هوایی به شمار می‌رود، ادامه داد: اهمیت منابع طبیعی از جمله جنگل‌ها در ایران بیشتر به چشم می‌خورد و در حفظ آنها در کشور اقدامات متعددی انجام شده است.

فرماندار سلطانیه به نقش تعرضی انسان‌ها در از بین رفتن منابع طبیعی اشاره داشته و افزود: در گذشته بیش از 16 میلیون هکتار جنگل در سطح ایران وجود داشته است که در اثر برخورد نامناسب انسان‌ها، این شاخص به شدت کاهش یافته و کشور را از منظر مربوطه دچار مخاطره ساخته است.

خالقی به تأسی از تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و حراست از مراتع و منابع طبیعی، اهمیت این امر خطیر را تاکید کرد و افزود: باید همه دستگاه‌های مربوط امر در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری تلاش لازم را انجام دهند.

فرماندار سلطانیه نقش رسانه‌های جمعی را در راستای فرهنگ‌سازی عمومی از منظر اهمیت و ضرورت حفظ مراتع و منابع طبیعی قابل توجه اعلام کرد و گفت: این نقش نشأت ‌گرفته از راهکار پیشگیری است.

خالقی از جمله مخاطرات کنونی کشور را حفر بی‌رویه چاه‌های غیر مجاز در نقاط مختلف عنوان کرد و گفت: منابع آب زیرزمینی از جمله مهم‌ترین ذخایر غیر قابل جبران به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه سالانه قریب به 2 میلیارد تن خاک طبیعی در اثر فرسایش و برخورد ناصحیح انسان با طبیعت، در سطح ایران از بین می‌رود، گفت: این در حالی است که برای جایگزین شدن یک سانتی‌متر مکعب خاک به زمانی بین 500 الی 700 سال نیاز است.

فرماندار سلطانیه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی در سطح شهرستان از مسئولان مربوطه شهرستانی قدردانی کرد و این امر را فرابخشی عنوان کرد.

وی ضمن بیان اینکه حدود 43 هزار هکتار از منابع طبیعی استان، در شهرستان سلطانیه واقع شده‌است، تصریح ساخت: بسیاری از مخاطرات طبیعی نظیر سیل و ... از برخورد ناصحیح انسان با طبیعت نشأت می‌گیرد.

خالقی نسبت به استفاده بهینه از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها، به منظور حفظ و حراست از مراتع و منابع طبیعی تأکید داشته و گفت: انتخاب یک دهیار نمونه، از منظر میزان همکاری با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و تشویق همه‌ساله وی، موجبات ایجاد انگیزه در سایر دهیاران را نیز پدیدار می‌کند.

انتهای پیام/73005/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول