اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

داود جعفری به فارس خبر داد

ایجاد «هیأت وکلای تلاوت مسابقات قرآن» در ستاد عالی مسابقات بررسی می‌شود

طراح طرح هیأت وکلای تلاوت در مسابقات سراسری قرآن بسیج از بررسی این طرح در ستاد عالی مسابقات قرآن کشور برای اجرا در مسابقات سراسری اوقاف خبر داد.

ایجاد «هیأت وکلای تلاوت مسابقات قرآن» در ستاد عالی مسابقات بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس وکلای تلاوت یکی از نوآوری‌های مسابقات سراسری قرآن بسیج بود که قرار است اجرای آن در مسابقات کشوری قرآن کریم در ستاد عالی مسابقات مطرح و در صورت تصویب اجرا شود.

برای آشنایی بیشتر با این آیتم جدید مسابقات قرآن دقایقی را با داود جعفری طراح و مسئول این برنامه در بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج به گفت‌وگو نشستیم.

جعفری درخصوص چگونگی نگارش و اجرای این طرح گفت: یکی از مشکلات مسابقات قرآن عدم وجود یک مرجع برای دریافت اعتراضات شرکت‌کنندگان و رسیدگی درست به آنها است و در رقابت‌های مختلف شاهد هستیم که برای شرکت‌کننده شرایط اعلام اعتراض و بیان توضیحات به داور فراهم نیست و اگر خودش هم اعتراضش را بیان کند محلی برای رسیدگی وجود ندارد، از این رو ضرورت وجود یک مرجع قانونی برای رسیدگی به اعتراضات در مسابقات قرآن سبب شد تا طرحی را با عنوان وکلای تلاوت تدوین و با همت مدیر دارالقرآن بسیج کشور برای اولین‌بار با موفقیت در مسابقات بسیج اجرا شود.

وی افزود: در همین راستا هیأتی متشکل از تعدادی از اساتید و داوران قرآن کریم تشکیل و بدون محدودیت همه اعتراضات را دریافت و با بررسی آن اگر اعتراض به‌جا بود آن را به داوران منتقل و از حق شرکت‌کننده دفاع می‌شد و اگر هم به جا نبود با استدلال و بیان دلایل شرکت کننده را قانع می کردیم که اعتراضش به جا نیست.

جعفری راه‌اندازی هیأت وکلای تلاوت را سبب ایجاد یک مجرای قانونی و درست برای بیان اعتراضات دانست و گفت: هنگامی که یکی از اعضای هیأت وکلا پس از بررسی اعتراض شرکت‌کننده آن را به نزد داور مسابقات می‌برد، داور موظف است که به آن رسیدگی کند، زیرا این یک مجرای جدید و قانونی است و همه موظف هستند به آن عمل کنند. این اتفاق چند‌بار در مسابقات بسیج رخ داد و با بررسی مجدد تلاوت شرکت‌کنندگان معترض از ضایع‌شدن حقوق آنها جلوگیری شد.

طراح طرح هیأت وکلای تلاوت، از بررسی طرح در ستاد عالی مسابقات خبر داد و گفت: آقای خالدی قائم مقام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در مشهد مقدس از نزدیک در جریان کار هیأت وکلای تلاوت قرار گرفت و ضمن ابراز رضایت از آن مقرر شد تا این برنامه در ستاد عالی مسابقات قرآن مطرح و در صورت تصویب در مسابقات کشوری قرآن کریم اجرا شود. 

این استاد پیشکسوت قرآن کریم درخصوص هیأت منصفه مسابقات سراسری قرآن بسیج گفت: یکی دیگر از نوآوری‌های مسابقات بسیج راه‌اندازی هیأت منصفه بود که طی آن تعدادی از اساتید و شرکت‌کنندگان مسابقات هم به تلاوت فینالیست نمره می‌دادند، البته اعضای هیأت داوران تلاوت‌ها را بررسی و نمره خود را به آن می‌دادند اما علاوه بر آن اعضای هیأت منصفه هم 5 نمره به مجلسی‌خوانی، حسن اجرای قطعه، خواندن از حفظ و برترین تلاوت‌ها از دیدگاه مردم داده می‌شد.

وی افزود: هیأت منصفه طرحی است که می‌تواند تلاوت‌ مسابقه‌ای را به تلاوت مجلسی و زیبا نزدیک کند و امیدوارم این طرح هم در ستاد عالی مسابقات قرآن بررسی و برای اجرا در مسابقات کشوری اوقاف به تصویب برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول