اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس مجلس ونزوئلا:

برخی نظامیان ونزوئلا علیه «مادورو» توطئه‌چینی می‌کنند

رسانه ونزوئلایی «پانوراما» به نقل از رئیس مجلس ونزوئلا گزارش داد که برخی نیروهای نظامی این کشور در حال توطئه چینی علیه رئیس جمهور ونزوئلا هستند.

برخی نظامیان ونزوئلا علیه «مادورو» توطئه‌چینی می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پانوراما»، «هنری راموس آلوپ» رئیس مجلس ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد: هم در بین نیروهای نظامی ونزوئلا و هم در بین اعضای دولت این کشور افرادی حضور دارند که در حال توطئه چینی علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا هستند.

وی در این رابطه عنوان کرد: در بین نیروهای مسلح ونزوئلا 3 گروه و در بین اعضای حزب حاکم «سوسیالیست متحد» این کشور نیز 4 گروه حضور دارند که با توطئه چینی علیه «مادورو» در تلاش برای برکناری وی از قدرت هستند.

«راموس آلوپ» در ادامه سخنان خود افزود: اپوزیسیون ونزوئلا سعی دارد تا با به کارگیری روش های قانونی رئیس جمهور این کشور را از سمت خود برکنار کند.

رئیس مجلس ونزوئلا همچنین تصریح کرد: باید گزینه‌های موجود برای عزل قانونی «مادورو» را به دقت مورد بازبینی قرار دهیم تا به راه حلی که از سوی دادگاه عالی ونزوئلا نیز قابل قبول باشد، دست پیدا کنیم.

وی در ادامه ضمن انتقاد از اقدامات مغرضانه دادگاه عالی ونزوئلا، خاطرنشان کرد: دادگاه عالی در حال مهیا ساختن شرایطی برای به تعلیق درآوردن فعالیت‌های مجلس ونزوئلاست؛ تلاش این دادگاه برای محدود ساختن و یا از میان برداشتن مجلس واضح و آشکار است.

پس از پیروزی ونزوئلا در انتخابات مجلس، این کشور وارد تنشی سیاسی بین دو قوه مجریه و مقننه شده است.

از آن زمان اپوزیسیون ونزوئلا خواستار برکناری پیش از موعد «مادورو» از مسند قدرت شد؛ این در حالی است که دولت ونزوئلا با هرگونه تلاش خارجی و داخلی که مشروعیت دموکراسی در این کشور را تهدید می‌کند، به مقابله می‌پردازد.

از سوی دیگر رئیس جمهور ونزوئلا نیز در پاسخ به اظهارات ضد دولتی راستگرایان این کشور، اعلام کرده است: من به هرگونه تلاش برای پایان دادن به ثبات و دموکراسی در ونزوئلا با دستانی آهنین پاسخ خواهم داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول