اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تأکید مجدد «مادورو» بر افزایش قیمت بنزین در ونزوئلا

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که رئیس‌جمهور ونزوئلا بار دیگر بر ضرورت افزایش قیمت بنزین در این کشور آمریکای لاتینی تأکید کرده است.

تأکید مجدد «مادورو» بر افزایش قیمت بنزین در ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته ضمن تأکید مجدد بر لزوم افزایش قیمت بنزین در این کشور، عنوان کرد: تمامی منابع مالی حاصل از این افزایش قیمت به تقویت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اجتماعی کشور اختصاص می‌یابند.

وی در این رابطه عنوان کرد: 30 درصد مبلغ حاصل از افزایش قیمت بنزین در ونزوئلا به پروژه‌های مربوط به حمل و نقل در کشور اختصاص خواهند یافت.

«مادورو» افزود: دولت ونزوئلا از سال 2015 درصدد مهیا کردن شرایط لازم جهت افزایش قیمت سوخت در کشور بوده؛ اکنون دولت تصمیم گرفته است که برای تضمین آرامش اجتماعی در ونزوئلا، افزایش قیمت سوخت را به مرحله اجرا بگذارد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در توضیح علت به تعویق انداختن اجرای تصمیم دولت این کشور برای افزایش قیمت سوخت از سال 2015 تاکنون، تصریح کرد: اعلام این تصمیم به علت تطمیع مالی 60 گروه خرابکار از سوی اپوزیسیون با هدف ایجاد خشونت در کشور پس از اعلام افزایش قیمت‌ها به تعویق افتاد و از آن جایی که من عاشق صلح هستم، منتظر فرارسیدن فرصتی مناسب ماندم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من به نظر همگان احترام می‌گذارم اما این تصمیم، تصمیمی عادلانه و مورد پذیرش آحاد مردم جامعه است؛ موضوع مهم در این راستا آن است که تصمیم مذکور باید به خوبی توضیح داده شود.

«مادورو» گفت: دولت ونزوئلا در روزهای آتی جزئیات بیشتری را در رابطه با افزایش قیمت بنزین اعلام خواهد کرد.

علی‌رغم افزایش قیمت بنزین در ونزوئلا، قیمت این محصول همچنان در سطح معقولی برای مردم به سر می‌برد؛ قیمت جدید بنزین در ونزوئلا در ازای هر لیتر بنزین 91 اکتانی، 1 بولیوار معادل 0.1 سنت و در ازای هر لیتر بنزین 95 اکتانی، 6 بولیوار معادل 0.6 سنت می‌باشد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته همچنین فرمان افزایش 52 درصدی حداقل حقوق کارکنان ونزوئلایی را امضا کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول