اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دور جدید مبارزات اپوزیسیون ونزوئلا علیه دولت آغاز می‌شود

اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد که دور جدیدی از مبارزات خود علیه دولت با هدف سرنگونی رئیس جمهور این کشور را در پیش خواهد گرفت.

دور جدید مبارزات اپوزیسیون ونزوئلا علیه دولت آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «دیاریو لیبره»، اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد که به زودی دور جدیدی از مبارزات خود علیه دولت این کشور با هدف سرنگونی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را در پیش خواهد گرفت.

«خسوس توره آلبا» دبیر اجرایی ائتلاف اپوزیسیون «هیئت اتحاد دموکراتیک» ونزوئلا در این رابطه طی مصاحبه‌ای عنوان کرد: ما از امروز دور جدید مبارزات خود علیه دولت را آغاز خواهیم کرد و این مسیر ما را به اندازه کافی به اهداف خود نزدیک خواهد کرد.

وی افزود: بحران فعلی ونزوئلا یک راه‌حل سیاسی دارد که می‌تواند این وضعیت را بدون اقدامات خشونت‌آمیز، کودتا و یا هرگونه اغتشاش خونین ساماندهی کند.

«توره آلبا» در ادامه تصریح کرد: تصمیم جدید دادگاه عالی ونزوئلا مبنی بر تأیید مشروعیت و اعتبار فرمان «نیکلاس مادورو» برای اعلام شرایط ویژه اقتصادی در این کشور، موجب تحریک اپوزیسیون ونزوئلا شده و «هیئت اتحاد دموکراتیک» قصد دارد در واکنش به این اقدام راهبردهای سیاسی لازم را به کار گیرد.

از سوی دیگر «خوآن پابلو گوآنیپا» نماینده اپوزیسیون مجلس ونزوئلا نیز طی یادداشتی خاطرنشان کرد: دیگر زمان آن فرا رسیده که اپوزیسیون ونزوئلا سازوکارهای لازم برای انجام یک همه‌پرسی علیه «مادورو» را به کار گیرد.

وی گفت: تأخیر دیگر جایز نیست و ما باید در ماه جاری درخواست خود برای انجام یک همه‌پرسی با هدف عزل رئیس‌جمهور ونزوئلا را به شورای ملی انتخابات این کشور تحویل دهیم.

«انریکه کاپریلس» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز در این زمینه پیشنهاد داد که راهبرد اصلاح قانونی و انجام همه‌پرسی برای عزل «مادورو» به صورت موازی به جریان انداخته شوند.

وی اظهار داشت: تغییر ساختار قدرت در ونزوئلا باید از صدر تا ذیل دستگاه اجرایی این کشور را شامل شود.

از زمانی که اپوزیسیون راستگرای ونزوئلا با پیروزی در انتخابات مجلس این کشور در 6 دسامبر (15 آذر) هدایت قوه مقننه ونزوئلا را به دست گرفته، این کشور آمریکای جنوبی در تنشی سیاسی بین اعضای پارلمان و دولت به سر می‌برد.

در اوایل ماه ژانویه (دی) «هنری راموس آلوپ» رئیس مجلس ونزوئلا در اولین سخنرانی خود در این جایگاه اعلام کرد که اپوزیسیون این کشور قصد دارد طی 6 ماه آتی رئیس‌جمهور ونزوئلا را از قدرت برکنار کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول