اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مدیرکل دفتر مبارزه باقاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق خبر داد

کاهش ۴۷ میلیون لیتری مصرف سوخت نسبت به سال ۹۲

مدیرکل دفتر مبارزه باقاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مصرف روزانه ۲۴۷ میلیون لیتری سوخت در سال ۹۲ در ۹ ماهه سال ۹۴ با کاهش ۴۷ میلیون لیتری مواجه شده است.

کاهش ۴۷ میلیون لیتری مصرف سوخت نسبت به سال ۹۲

به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم‌خورشیدی با اشاره به چالش‌های موجود در مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی افزود: ستاد تامین تقاضاهای موجود در بازارهای هدف قاچاق را به منظور شکسته شدن چرخه و زنجیره قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای از طریق عرضه و صادرات رسمی و قانونی در قالب فروش مرزی سوخت در باک خودروها، خرده فروشی در بازارچه های مرزی، فروش به تعاونی مرزنشینان و صادرات توسط وزارت نفت مد نظر قرار داد.

قاسم خورشید افزود: روزانه بیش از 4 میلیون لیتر سوخت به افغانستان صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در نیروگاه‌ها در 9 ماهه اول سال گذشته 57 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌شد که این میزان در سال 94 به 35 میلیون لیتر رسیده است.

خورشیدی کاهش حق برداشت ناوگان حمل و نقل دیزلی از 120 میلیون به 100 میلیون لیتر در روز را از دیگر اقدامات ستاد در ساماندهی مصرف سوخت اعلام کرد و افزود: در سال جاری 15 استان مرکزی رشد مصرف سوخت نسبت به استانهای مرزی داشته‌اند که این امر نشان دهنده کاهش قاچاق در مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: رشد مصرف سوخت در سال 93 نسبت به سال ماقبل 8 درصد کاهش داشته که این رقم در سال 94 به کاهش 15.7 درصدی رسیده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول