اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مهلت ارسال آثار به رشته تصویرسازی کودک و نوجوان جشنواره «آیات» تمدید شد

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره قرآنی «آیات» در رشته تصویرسازی کودک و نوجوان تمدید شد. اختتامیه این جشنواره اسفندماه در همدان برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به رشته تصویرسازی کودک و نوجوان جشنواره «آیات» تمدید شد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سومین دوره جشنواره قرآنی «آیات» امسال پس از سه سال وقفه به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد کلید خورد که البته به دلیل کمبود بودجه برپایی آن از بهار به تابستان و در نهایت به پاییز موکول شد.

سومین جشنواره قرآنی آیات در بخش‌های متعددی همچون رشته‌های گرافیک(زنجان)، نغمات و آواها (آذربایجان شرقی)، نگارگری(اصفهان)، فیلم کوتاه (بوشهر)، تئاتر(گلستان)، داستان کوتاه(خراسان رضوی)، فیلمنامه نویسی(تهران)، نقاشی (خوزستان) و تصویرسازی(همدان) طراحی شد که با توجه به عدم تحقق بودجه قرآنی تاکنون بسیاری از برنامه‌ریزی‌های برای اجرایی شدن آن بی‌نتیجه مانده است.

فراخوان جشنواره قرآنی آیات در رشته تصویرسازی کودک و نوجوان در دو بخش «تصویرسازی از سوره‌ها و آیات قرآن» و «مضامین و معارف دینی و قرآنی» منتشر شد و قرار بود این جشنواره اوایل زمستان با برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان دهد اما با توجه به استقبال هنرمندان عرصه تصویرسازی اختتامیه این جشنواره به اسفندماه سال جاری موکول شد.

البته مسئولان برپایی جشنواره قرآنی آیات، تراکم برنامه‌ها در دهه مبارک فجر و کمبود بودجه را از دلایل اصلی تعویق در برگزاری جشنواره قرآنی آیات در رشته تصویرسازی کودک و نوجوان عنوان کرده‌اند.

بخش های رشته‌ تصویرسازی کودک و نوجوان به شرح ذیل است؛

تصویرسازی از سوره‌ها و آیات قرآن، شامل:

1- داستان‌های قرآنی و عترتی: اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن کریم، زندگی و سیره معصومین(ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل قرآنی و عترتی

2- مضامین و معارف دینی و قرآنی: کانون خانواده، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، امر به معروف، نهی از منکر، راستگویی، مثبت اندیشی، صلح و دوستی، مهربانی، ظلم‌ستیزی، اسلام‌شناسی، گذشت، حقوق همسایه، قانون مداری، احسان به والدین، امید و شعف، ازدواج، کار و تلاش، توکل، قرض‌الحسنه، زکات، نماز، کسب حلال، ریا، ربا، غیبت، ولایت، وحدت امت اسلامی، کسب علم و دانش، مسجد، توبه، ولایت، مقاومت و پایداری، قناعت، خودباوری، اسراف، مهدویت، غدیر، محیط زیست

موضوع بخش ویژه:

تصویرسازی سوره مبارکه «یس»

به گزارش فارس، جشنواره قرآنی آیات در رشته تصویرسازی کودک و نوجوان اسفندماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول