اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اطمینان بخشی «جان کری» به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه (دیروز) در دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس گفته بود واشنگتن به دنبال ائتلاف با ایران نیست.

اطمینان بخشی «جان کری» به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که به ریاض سفر کرده بود روز شنبه (دیروز) با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، گزارش داد که در این دیدار همکاری‌های مشترک واشنگتن و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تحولات خاورمیانه از جمله تلاش‌های بین المللی برای مقابله با تروریسم مورد بررسی قرار گرفته است.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین شراکت راهبردی خود با آمریکا و ساز و کار اجرایی کردن نتایج نشست کمپ دیوید که در می سال گذشته (2015) برگزار شده بود را بررسی کرده‌اند.

در پی اجرای توافق هسته‌ای و تلاش‌های کشورهای عربی به ویژه عربستان برای ایران هراسی در خاورمیانه، شبکه خبری «سی ان ان»، گزارش داد کری به وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اطمینان داده که ایالات متحده به دنبال تشکیل ائتلافی با ایران نیست.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر نیز در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان گفته بود که واشنگتن همچنان به فعالیت‌های ایران مشکوک است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول