اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نظام صالحین بسیج دانش‌آموزی سمنان خبر داد

ارائه طرح 5 ساله نظام صالحین در بسیج دانش‌آموزی سمنان

مسئول نظام صالحین سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان از ارائه طرحی پنج ساله در نظام صالحین بسیج دانش‌آموزی استان سمنان خبر داد.

ارائه طرح 5 ساله نظام صالحین در بسیج دانش‌آموزی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس معمارزاده امشب در جلسه فرماندهان حوزه‌ها و مسئولان صالحین و تعلیم و تربیت بسیج دانش‌آموزی حوزه‌های ایمان، کوثر و ایثار شهرستان شاهرود که با حضور رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان در شاهرود برگزار شد، در سخنانی با تقدیر از فعالیت‌های انجام‌ شده در زمینه نظام صالحین در واحدهای بسیج مدارس، با اشاره به تأکید اسلام و روایات بر لزوم سرمایه‌گذاری روی جوانان اظهار کرد: در نهج‌البلاغه؛ مولاعلی (ع) به امام حسن (ع) توصیه می‌کنند که قلب جوان مانند زمین آماده کشت است که باید بذر مناسب را در آن پاشید؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز تأکید دارند که سراغ بچه‌ها بروید و باید از پایه شروع کرد؛ چراکه شاکله عمل افراد از سنین کودکی است.

وی افزود: شاکله‌ها را باید در نظام صالحین درست کنیم و ضرورت کار قشر نوجوان و جوان باشد و تلاش کرد در این مسیر حرکت کنیم.

معمارزاده با اشاره به ارائه طرحی پنج ساله در نظام صالحین بسیج دانش‌آموزی استان سمنان بیان کرد: در این برنامه، ارتقای کارآمدی شبکه صالحین (اثربخشی حلقه)، هویت‌بخشی به حلقه‌ها، ارتقای کمی شبکه صالحین، تقویت محتوایی و انگیزشی و توسعه شبکه با استفاده از نخبگان بسیجی و چابک‌سازی و تقویت لایه‌های بالا در این طرح دیده شده است.

مسئول نظام صالحین سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان تأکید کرد: باید در حلقه‌های صالحین به سه پایه اساسی سطح‌سنجی، علاقه‌سنجی و محتواسنجی توجه کرد تا به کیفیت و کمیتی که می‌خواهیم، برسیم.

وی با اشاره به اجرای این طرح در واحدهای نمونه امیدان، پویندگان و پیشگامان هر حوزه بسیج دانش‌آموزی گفت: برای امسال که در حال اتمام است، باید تلاش شود هر حوزه به‌عنوان نمونه در یک واحد امیدان، پویندگان و پیشگامان این طرح را عملیاتی کند.

معمارزاده با اشاره به جنگ نرم دشمن و ایجاد شکاف بین خانواده‌ها بیان کرد: امروز خانواده‌های ما بین 15 تا 17 دقیقه با یکدیگر سخن می‌گویند و مابقی وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و این یعنی تغییر ذائقه‌ها و باید با برنامه‌ریزی، این تغییر ذائقه غربی را دگرگون کرد.

وی عنوان کرد: دشمن در یک بازه زمانی بلندمدت، ذائقه نسل‌های ما را تغییر داده است و غافل بودیم و باید امروز مراقب باشیم که این تغییر ذائقه به تغییر اعتقاد نینجامد.

مسئول نظام صالحین سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان افزود: برگزاری حلقه‌های صالحین به این دلیل است تا به نوجوانان و کودکان توجه کنیم و نگذاریم ذائقه‌ها از کودکی تغییر کند.

در این جلسه، شرکت‌کنندگان به ارائه نظرات خود در خصوص اجرای حلقه‌های صالحین و این طرح ابتکاری پرداختند.

انتهای پیام/74010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول