اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی خبر داد

400 فرد و شرکت ‌‌از لیست تحریم‎ها خارج شدند/‌50 میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده ایران ‌برمی‌گردد

معاون مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه ‌خبر خرید هواپیما تنها یکبار در کشور پخش شد، گفت: 400 فرد و شرکت نیز با به نتیجه رسیدن برجام از لیست تحریم‎ها خارج شدند.

400 فرد و شرکت ‌‌از لیست تحریم‎ها خارج شدند/‌50 میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده ایران ‌برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسدالله درویش‌امیری بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه با به نتیجه رسیدن برجام تحول بزرگی در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد، اظهار کرد: 10 شهر برتر دنیا در بعد گردشگری درآمدهای خوبی از این صنعت داشته‎اند و تحول اساسی در این شهرها شکل گرفته است.

وی با اشاره به رونق گردشگر خارجی در 10 شهر برتر دنیا از لحاظ گردشگری بیان کرد: در سال 2015 تعداد 18 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به شهر لندن رفته‎اند و این رقم در بانکوک و پاریس نیز به همین میزان بوده است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه تحریم‎ها تاثیر مخربی بر گردشگری کشور داشت، خاطرنشان کرد: سیستم بانکی کشور در زمان تحریم مسدود بود و گردشگر خارجی حق حمل و نقل پول به ایران را نداشت و تنها می‎توانست یک هزار و 500 دلار با خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم سومین صنعت اقتصاد در دنیاست، افزود: دنیا به خوبی از این صنعت استفاده کرد اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‎ها در این خصوص عملکرد خوبی نداشت.

درویش امیری با بیان اینکه از فرجام برجام در داخل کشور به سادگی عبور شد و به این دستاورد مهم آن چنان که باید پرداخته نشد، گفت: بر اساس اعلام یک مقام آمریکایی 50 میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده کشور در اختیار ایران قرار خواهد گرفت و این اتفاق بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه خبر خرید هواپیما تنها یکبار در کشور پخش شد، بیان کرد: 400 فرد و شرکت نیز با به نتیجه رسیدن برجام از لیست تحریم‎ها خارج شدند.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه محدودیت‎های فراوانی در بحث گردشگری در زمان تحریم‎ها وجود داشت، افزود: متأسفانه از کنار دستاوردهای برجام به سادگی عبور شد.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد برجام به شکل جناحی و سیاسی دیده شد و کسانی که داد می‌زدند «آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‎دانتان پاره شود» الان کجا هستند تا تاثیرات تحریم‎ها را ببینند.

درویش امیری با بیان اینکه همدان جزو پنج شهر گردشگری و دارای شناسنامه تاریخی در کشور است، افزود: لالجین پایتخت سفال ایران، می‎تواند پایتخت سفال دنیا باشد و این ظرفیت بزرگی برای استان همدان است.

وی با اشاره به وجود آثار طبیعی منحصر به فرد در استان، گفت: غار علیصدر یکی از جاذبه‎های طبیعی بکر و قابل توجهی است که می‎تواند گردشگران بسیاری را جذب کند.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه تپه هگمتانه دنیایی از تاریخ را در خود دارد، اظهار کرد: استان همدان در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای ظرفیت‎های بسیاری است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان با کمک بخش خصوصی سهم گردشگری داخلی و خارجی را افزایش داد.

انتهای پیام/‌89044/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول