اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقام ونزوئلایی:

ونزوئلا اشتباهات منجر به پیروزی راستگرایان را اصلاح می‌کند

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از سفیر سابق ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی گزارش داد که ونزوئلا اشتباهاتی که موجب پیروزی راست‌گرایان در انتخابات مجلس این کشور شد را اصلاح می‌کند.

ونزوئلا اشتباهات منجر به پیروزی راستگرایان را اصلاح می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «روی چادرتون» سفیر سابق ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی که اکنون مقام عالی رتبه دفتر وزارت امور خارجه این کشور محسوب می‌شود، روز گذشته عنوان کرد: ونزوئلا قابلیت جبران و تصحیح اشتباهاتی که منجر به پیروزی موقت راست‌گرایان در انتخابات مجلس این کشور شد را دارد.

وی افزود: راست‌گرایان ونزوئلایی می‌خواهند با حمایت قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا، اسپانیا، شیلی، کلمبیا و برخی عناصر پنهان در مکزیک، دموکراسی در ونزوئلا را از بین ببرند اما هنوز فضای کافی برای جبران اشتباهات گذشته که موجب پیروزی اپوزیسیون در انتخابات مجلس این کشور شد، وجود دارد.

«چادرتون» تصریح کرد: پیروزی راست‌گرایان در ونزوئلا و آرژانتین تهدیدی جدی برای ترقی‌خواهان منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

سفیر سابق ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد: اتحاد دولت ونزوئلا با کشورهایی همچون ایران، چین و روسیه ثمربخش و ضامن ثبات ونزوئلا خواهد بود و حضور این کشور در جامعه بین‌الملل را نیز تقویت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: سیاست خارجه ونزوئلا همواره از حاکمیت ملی این کشور دفاع می‌کند و در مقابل جنگ رسانه‌ای که آمریکا با هدف تخریب چهره دموکراسی در ونزوئلا آغاز کرده است، ایستادگی خواهد کرد؛ جنگ رسانه‌ای که به بالاترین حد خود در طول تاریخ ونزوئلا رسیده است.

«چادرتون» در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد سازمان‌های منطقه‌ای نظیر اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا)، اتحاد کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب را از جمله موفقیت‌های دولت‌های انقلابی منطقه در زمینه سیاست خارجی دانست.

در همین راستا «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز از برخی تلاش‌ها برای احیای مجدد راست‌گرایان در آمریکای لاتین پرده برداشت و اعلام کرد: این تلاش‌ها در برخی از کشورها به ثمر نشسته است.

«رودریگز» در ادامه اطمینان‌خاطر داد که با وجود تمامی این تلاش‌ها، مردم آمریکای لاتین می‌دانند که همبستگی بین نیروهای ترقی‌خواه بهترین راه برای ایجاد اتحاد سیاسی بر مبنای حفظ هویت شخصی در آمریکای لاتین است.

در طول 3 ماه اخیر 2 کشور مهم در منطقه آمریکای لاتین شاهد احیای مجدد راست‌گرایان در عرصه سیاست داخلی خود بوده‌اند: آرژانتین در سطح ریاست جمهوری و ونزوئلا در سطح مجلس ملی.

«مائوریسیو ماکری» رهبر راست‌گرایان آرزانتین در 22 نوامبر (1 آذر) با پیشی گرفتن از «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین انتخاب شد و به 13 سال حکومت کرشنریسم بر این کشور آمریکای جنوبی پایان داد.

در ونزوئلا نیز راست‌گرایان با کسب 112 کرسی از 167 کرسی مجلس این کشور، پیروز انتخابات مجلس ونزوئلا شدند و اولین پیروزی خود پس از 17 سال حکومت چپ‌گرایان بر این مجلس را رقم زدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول