اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حقیقی خبر داد

وصول بیش از 1700 اثر به جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح»/ اختتامیه اردیبهشت 1395

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «محمد(ص)، پیامبر صلح» با اشاره به استقبال هنرمندان غیرمسلمان، از وصول بیش از یک‌هزار اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره اردیبهشت‌ سال آینده برگزار می‌شود.

وصول بیش از 1700 اثر به جشنواره بین‌المللی «محمد(ص)، پیامبر صلح»/ اختتامیه اردیبهشت 1395

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی حقیقی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «محمد(ص)، پیامبر صلح» با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره فیلم کوتاه محمد(ص)، پیامبر صلح با هدف تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد طراحی و اجرا شد.

وی آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص) را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح عنوان کرد و افزود: تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)، زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان، ارائه تصویر واقعی از سیره­ پیامبران و تأثیر آن در زندگی جامعه­ امروز، بهره‌گیری از ابزار نافذ و تأثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره معنوی است.

 حقیقی با اشاره به تنوع مضمونی آثار رسیده، گفت: در بخش داخلی جشنواره در مجموع یک‌هزار و 13 اثر تاکنون در دبیرخانه ثبت شده که شامل 311 فیلم برای بخش 114 ثانیه‌ای، 194 عنوان فیلم‌نامه و 509 اثر در بخش‌های کوتاه و مستند و کلیپ تا 30 ثانیه است. همچنین برای بخش‌ بین‌الملل 783 اثر دریافت شد که شامل 207 اثر 114 ثانیه‌ای و سایر موارد برای بخش‌های کوتاه و مستند و کلیپ است.

وی به مشارکت سایر ادیان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار ارسالی در جشنواره بین‌المللی محمد(ص) از جانب حتی غیر مسلمانان مانند یهودیان، مسیحیان ارسال شده است که آثاری نیز از روسیه و چین و نقاط دیگر جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حقیقی با بیان اینکه این جشنواره توفیقی الهی برای نظام اسلامی و نیز معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: توهین‌های اخیر به پیامبر مکرم اسلام در غرب و نیز چهره‌ای که تکفیری‌ها از پیامبر رحمت و صلح ارائه دادند، ما را بر آن داشت که با برگزاری چنین جشنواره‌های بین‌المللی چهره واقعی و رحمانی پیامبر اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

ی درباره زمان برپایی این جشنواره، گفت: اختتامیه جشنواره «محمد(ص)؛ پیامبر صلح» همزمان با جشن مبعث پیامبر اسلام در اردیبهشت ماه سال آیندهبرگزار می‌شود.

به گزارش فارس، جشنواره محمد(ص)، پیامبر صلح در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود که بخش اصلی جشنواره فیلم‌های 114 ثانیه‌ای را شامل می‌شود. همچنین مسابقات دیگری مانند مسابقه فیلم‌های داستانی، مستند، انیمیشن، مسابقه کلیپ، فیلم‌های کوتاه موبایلی و مسابقه فیلمنامه‌نویسی برگزار خواهد شد.

در بخش جنبی جشنواره بین‌المللی محمد(ص) پیامبر صلح مرور فیلم‌های سینمایی خارج از مسابقه، نشست‌های تخصصی بزرگداشت سه هنرمند از ایران یا جهان، نکوداشت سه هنرمند از ایران یا جهان، نخستین همایش بین‌المللی سینما و تاریخ انبیاء و برگزاری کارگاه‌های تخصصی فیلمنامه‌نویسی (workshop) در دستور کار برگزارکنندگان است.

 جشنواره بین المللی فیلم محمد(ص) با موضوعاتی مانند نگاهی به حیات حضرت محمد(ص) و ویژگی و خصایص ایشان در قرآن کریم و جلوه‌های عینی آن در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی امروز مانند: انسان دوستی، صلح خواهی، رأفت، یتیم نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت جویی، ساده زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعا و مناجات، توجه به محیط زیست، توصیه به حفظ محیط زیست و رعایت حقوق حیوانات، مبارزه با نژاد پرستی و …استفاده از سبک زندگی پیامبر(ص) در جهان امروزی، پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت(ص)، هرگونه محتوای مرتبط با دوران پر برکت حیات حضرت محمد(ص)، آیین های سنتی که درباره­ ی پیامبر اکرم (ص) به مناسبت‌های مختلف در اقصی نقاط ایران و جهان برگزار می‌شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول