اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری دشتی خبر داد

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دشتی

رئیس دادگستری شهرستان دشتی گفت: ستادی با عنوان ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دشتی تشکیل داده است.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سالار مؤمنی ظهر امروز در جمع روسای ادارات دشتی اظهار داشت: یکی از علت‌های اطاله دادرسی در پرونده‌‌های دادگستری شهرستان عدم پاسخگویی به‌موقع ادارات مخصوصاً مؤسسات مالی است.

 مؤمنی افزود: یکی موضوعات مهم در سال جاری موضوع انتخابات است که به لحاظ حساسیت انتخابات قوه قضاییه در راستای ماده ٧٦ قانون انتخابات مجلس در هر شهرستانی ستادی تحت عنوان ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل داده است.

 وی با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، به‌عنوان رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دشتی خواستار توجه روسای ادارات و نهادهای دولتی به تخلفات موضوع ماد٥٩و٦٠قانون شورا شد.

مؤمنی اضافه کرد: مهم‌ترین اهداف نظام سلامت انتخابات است و راهکار انتخابات اطاعت از قانون است و اگر ما به قانون عمل کنیم هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی تأکید کرد: آنچه مهم است امنیت انتخابات و صیانت از آراء مردم با اجرای صحیح قانون و حرکت در مسیری که خواست امام و شهدا است.

مؤمنی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل ستاد، پیشگیری و جلوگیری از جرم و تخلف انتخاباتی است یادآور شد: طبق ماده 59 قانون انتخابات انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما، تریبون آزاد، نماز جمعه ممنوع است.

وی ادامه داد: فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعت اداری، استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی دولت به هر مقدار استفاده کنند و در اختیار گذاشتن امکانات ممنوع و مرتکب به آن مجرم شناخته می‌شود.

مؤمنی تصریح کرد: طبق ماده 60 اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ‌کس از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت.

وی افزود: چنانچه فردی خواسته یا ناخواسته مرتکب این دو موضوع شود بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی قانون را در مورد وی اجرا خواهیم کرد و طبق قانون متصرف غیرقانونی قلمداد می‌شود که علاوه بر جبران خسارت به 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد و هیچ‌کس نمی‌تواند از قانون جدید مجازات اسلامی گریز کند.

انتهای پیام/66001/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول