اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان خبر داد

برپایی نمایشگاه سیار آسیب‌های اجتماعی در 21 مدرسه زنجان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت: نمایشگاه سیار آسیب‌های اجتماعی در 21 مدرسه ناحیه 2 زنجان همزمان با هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دایر شد.

برپایی نمایشگاه سیار آسیب‌های اجتماعی در 21 مدرسه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن مظفری پیش از ظهر امروز در کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه 2 زنجان اظهار کرد: باید پیش از دچار شدن دانش‌آموزان به آسیب‌های اجتماعی اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همواره پیشگیری از درمان کم‌ هزینه‌تر است، عنوان کرد: با رویکرد پیشگیرانه در سنین پایین می‌توان از هزینه‌های هنگفت در آینده پیشگیری کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با اشاره به آمادگی ذهنی کودکان برای پذیرش رفتارها و الگوهای رفتاری خاطر نشان کرد: با ارائه الگوهای رفتاری صحیح می‌توان دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌های اجتماعی ایمن کرد.

مظفری با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان زنجان تاکید کرد: این طرح‌ها در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مدارس عاری از خطر، آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، مدارس اجتماع‌محور و طرح مراقبت از خود از جمله طرح‌های اجرایی مدارس در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان از برگزاری برنامه‌های مختلف در مدارس ناحیه 2 زنجان به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: نمایشگاه سیار آسیب‌های اجتماعی در 21 مدرسه این ناحیه برپا شده است.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه 2 زنجان نیز در ادامه جلسه با اشاره اینکه در سال‌های گذشته جشنواره نوجوان سال تنها در بین دانش‌آموزان مقطع دوره دوم متوسطه برگزار می‌شد، تصریح کرد: از سال جاری این جشنواره برای دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه و ابتدایی نیز برگزار می‌شود.

جواد احمدی تاکید کرد: ارزیابی‌های وزارتخانه آموزش و پرورش نشان از اثرگذار بودن این طرح در بین دانش‌آموزان دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای نخستین‌بار هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش اجرایی می‌شود، تاکید کرد: این هفته در تاریخ 30 آذرماه تا 6 دی‌ماه نامگذاری شده است.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه 2 زنجان با اشاره به ایرادات وارده در زمینه زمانبندی این هفته در نهاد آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همزمانی این هفته با آغاز امتحانات از میزان توجه به این هفته کاسته است.

انتهای پیام/73009/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول