اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمودیان در گفت‌وگو با فارس:

تصمیم‌های مسئولان وزارت ارشاد ناشران را در بلاتکلیفی قرار داده است

نایب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با بیان اینکه تصمیم‌های مسئولان وزارت ارشاد ناشران را در بلاتکلیفی قرار داده است، گفت: وقتی مسئولان از چاپ قرآن ممانعت می‌کنند و مجوز نمی‌دهند، نمی‌توان انتظار داشت ناشر بودجه و سرمایه خود را معطل بگذارد.

تصمیم‌های مسئولان وزارت ارشاد ناشران را در بلاتکلیفی قرار داده است

«مجتبی محمودیان» نائب رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تصمیم‌های لحظه‌ای مسئولان در زمینه چاپ و نشر همواره موجب خسارت‌هایی به ناشران می‌شود، گفت: هم‌‌اکنون دو نهاد تصمیم‌ساز در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم داریم؛ یکی وزارت ارشاد و دیگری سازمان دارالقرآن که هرکدام نیز در زمینه چاپ قرآن با تصمیم‌های نابجا و لحظه‌ای علاوه بر خسارت موجب تخلفاتی در این زمینه نیز می‌شوند.

وی به سرمایه‌گذاری ناشران برای چاپ قرآن اشاره کرد و افزود: وقتی ناشران مبالغ قابل توجهی برای چاپ قرآن با رسم‌الخط و ترجمه خاصی هزینه می‌کنند و در یک شب مسئولان تصمیم می‌گیرند که قرآن با آن ترجمه چاپ نشود، نمی‌توان انتظار داشت که ناشر تمام هزینه‌ها را کنار بگذارد و از چاپ این قرآن منصرف شود.

محمودیان با بیان اینکه ترجمه قرآن مرحوم الهی‌قمشه‌ای یکی از ترجمه‌های روان و با کمترین اشکال محتوایی و فنی است، گفت: برای همه جای سؤال است که چرا مسئولان وزارت ارشاد از این ترجمه اشکال گرفته‌اند در حالی که ترجمه قرآن الهی قمشه‌ای یکی از پرتیراژترین ترجمه‌های قرآن است و شخصیت این استاد برجسته نیز تا حدی است که بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید خود را وامدار او می‌دانند.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با اشاره به اینکه اگر مشکلی در ترجمه قرآن الهی قمشه‌ای باشد باید رفع شود نه اینکه به ناشران مجوز چاپ ندهند، خاطر نشان کرد: شاید این اقدام بهانه‌ای باشد تا ترجمه کسی دیگر جایگزین ترجمه الهی قمشه‌ای شود.

وی با بیان اینکه برخی ناشران به مسئولان وزارت ارشاد نامه فرستادند تا بتوانند مجوز چاپ و نشر ترجمه قرآن الهی قمشه‌ای را دریافت کنند، گفت: مسئولان وزارت ارشاد مشخص نیست که با بیت‌المال چه می‌کنند. یک ماه است که نامه برای پیگیری این موضوع ارسال شده اما هیچ‌گونه اقدام و توضیحی نداده‌اند و ناشران در بلاتکلیفی هستند.

محمودیان با اشاره به اینکه ممنوعیت چاپ قرآن با ترجمه الهی قمشه‌ای موجب بروز تخلفات می‌شود، افزود: وقتی مسئولان از چاپ این قرآن ممانعت می‌کنند و مجوز نمی‌دهند نمی‌توان انتظار داشت که ناشر بودجه و سرمایه خود را معطل بگذارد و اقدام به چاپ نکند بنابراین زمینه تخلفات نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول