اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اختلاف نمایندگان مخالف و موافق پارلمان ونزوئلا کلید خورد

نمایندگان حزب حاکم مراسم افتتاحیه پارلمان ونزوئلا را ترک کردند

رسانه مکزیکی «خورنادا» گزارش داد که نمایندگان حزب حاکم در مجلس ونزوئلا پس از سوگند خوردن، به نشانه اعتراض به تخطی راستگرایان مراسم افتتاحیه مجلس جدید این کشور را ترک کردند.

نمایندگان حزب حاکم مراسم افتتاحیه پارلمان ونزوئلا را ترک کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «خورنادا»، نمایندگان جدید مجلس ونزوئلا از سوی حزب حاکم روز گذشته پس از سوگند خوردن، در اعتراض به آنچه که تخطی راستگرایان از قانون خوانده می‌شد، محل مجلس این کشور را ترک کردند.

«دیوسدادو کابیو» ریاست سابق مجلس ونزوئلا در حالی که به همراه نمایندگان جدید مجلس این کشور در حال ترک مراسم افتتاحیه بود، اعلام کرد: ما خود بخشی از قانون هستیم و نمی‌توانیم اجازه بدهیم کسی از قانون تخطی کند؛ ما این مراسم را ترک می‌کنیم زیرا به هیچ عنوان نمی‌خواهیم در مراسمی حضور داشته باشیم که در آن قانون کشور زیر پا گذاشته می‌شود.

وی افزود: آیین افتتاحیه مجلس جدید ونزوئلا باید براساس قوانین داخلی و بدون سخنرانی انجام می‌شد اما ما در این مراسم شاهد آن بودیم که «هنری راموس آلوپ» رئیس جدید مجلس ونزوئلا به «خولیو بورخس» نماینده راستگرای این مجلس اجازه سخنرانی داد که این خلاف قانون است.

«کابیو» در ادامه تصریح کرد: «آلوپ» برای دلداری دادن به «بورخس» شکست خورده به وی اجازه سخنرانی داد؛ «خولیو بورخس» روز یکشنبه با شکست در مقابل «آلوپ» از دست‌یابی به عنوان ریاست مجلس ونزوئلا بازماند.

از سوی دیگر رئیس جدید مجلس ونزوئلا نیز ضمن انتقاد از ترک مراسم افتتاحیه این مجلس توسط نمایندگان طرفدار حزب حاکم، عنوان کرد: این نمایندگان باید به شرایط جدید عادت کنند زیرا در 5 سال آتی آزادی بیان حاکم خواهد بود و همه باید به عقاید متفاوت و حتی مخالف احترام بگذارند.

نمایندگان جدید مجلس ونزوئلا که در انتخابات این مجلس در 6 دسامبر (15 آذر) موفق به کسب آراء مورد نیاز شده بودند، روز گذشته با حضور در مقر مجلس ملی ونزوئلا به عنوان نماینده این مجلس سوگند یاد کردند.

در 6 دسامبر جبهه اپوزیسیون «هیئت اتحاد دموکراتیک» موفق شد اکثریت کرسی‌های مجلس ونزوئلا را به دست آورد.

از سوی دیگر دادگستری ونزوئلا نیز اعلام کرد که 3 نماینده اپوزیسیون در مجلس ونزوئلا به علت تخطی از قانون در جریان انتخابات، اجازه حضور در این مجلس را ندارند؛ بدین ترتیب مجلس جدید ونزوئلا روز گذشته با 109 نماینده راستگرا و 54 نماینده طرفدار حزب حاکم فعالیت خود را آغاز کرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز روز دوشنبه درباره اقدامات بی‌ثبات‌کننده راست‌گرایان در این کشور هشدار داد؛ این اظهارات پس از آن صورت گرفت که رئیس جدید مجلس ونزوئلا، دولت این کشور را به براندازی تهدید کرده و اظهار داشته بود که در 3 ماهه ابتدایی سال جاری تغییراتی را در دولت ونزوئلا به وجود خواهد آورد.

در همان روز «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز از دولت ونزوئلا خواسته بود که به اراده اکثریت مردم این کشور احترام بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول