اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۸۰ زن در کلن آلمان در جشن سال نو هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند

تعرض و آزار جنسی ۸۰ زن در جریان مراسم سال نوی میلادی اعتراض‌هایی را به دنبال داشت.

۸۰ زن در کلن آلمان در جشن سال نو  هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،انتشار اخباری مبنی بر آزار جنسی و تجاوز به شماری از زنان در شهر کلن آلمان، اعتراض‌هایی را به دنبال داشت.

بنابر گزارش شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، شهردار کلن با احضار رئیس پلیس درباره آزار جنسی و حمله به  حدود 80 زن در جریان جشن‌های سال میلادی با وی رایزنی کرد.

انتشار این خبر مردم آلمان را شوکه کرده است. بر این اساس، حدود هزار نفر مرد جوان و مست در وقایع صورت گرفته در ایستگاه مرکزی کلن دست داشته اند.

این اقدامات در شرایطی صورت گرفته است که نیروهای پلیس به اطراف این ایستگاه اعزام شده بودند اما به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند اوضاع را کنترل کنند و امکان دارد که شماری از زنان مورد آزار قرار گرفته، این موضوع را گزارش نکرده باشند.

«ولفگانگ آلبرز» رئیس‌ پلیس این شهر این اقدام را بعد جدیدی از جنایت دانسته است. گفته می‌شود که مهاجمان چهره‌هایی شبیه اتباع عرب یا شمال آفریقا داشته‌اند.

رسانه‌های آلمانی اعلام کرده‌اند که واقعه مشابهی هم از هامبورگ گزارش شده است اما در کلن و در نزدیکی کلیسای جامع این شهر،  این مسئله ابعاد بزرگتری داشته است. دست‌کم به یک زن تجاوز شده و بسیاری مورد آزار قرار گرفته‌اند. بیشترین جرم گزارش شده، دزدی بوده است.

یکی از نیروهای پلیس زن  داوطلب آلمان هم در میان کسانی است که مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.

آنچه این اقدام را به طور ویژه مورد توجه قرار می‌دهد این است که به نظر می‌رسد این حملات سازماندهی شده صورت گرفته‌اند و حدود هزار مرد در گروه‌های بزرگ قصد آزار زنان را داشته‌اند.

آنچه رخ داده به کوه یخی تشبیه شده که ابعاد واقعی آن مشخص نیست. هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که  در جریان کارناوال کلن که در فاصله چهارم تا دهم فوریه برگزار می‌شود، حواث مشابهی تکرار شود.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول