اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

قاضی اهل سنت لبنان:

لازمه زندگی امروز مسلمانان وحدت اسلامی است نه ائتلاف اسلامی

شیخ احمد الزین، قاضی اهل سنت لبنان گفت: وحدت اسلامی لازمه امروز زندگی مسلمانان است، نه ائتلاف اسلامی که به هدف مهار و نابودی مذهب اسلامی دیگری باشد.

لازمه زندگی امروز مسلمانان وحدت اسلامی است نه ائتلاف اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) مراسمی توسط هیأت علمای لبنان، با حضور علمای مطرح شیعه و اهل تسنن لبنان برگزار شد.

در این مراسم شیخ احمد الزین، قاضی اهل سنت، در سخنانی با بیان اینکه از خدا و پیامبرش نباید جلو و عقب افتاد، گفت: وحدت اسلامی لازمه امروز زندگی مسلمانان است نه ائتلاف اسلامی. ائتلاف بین برخی مذاهب که به هدف مهار و نابودی مذهب اسلامی دیگری باشد و قضایای اصلی امت اسلامی مثل فلسطین را فراموش کند، از اسلام و پیامبر اسلام (ص) به دور است.

وی افزود: در یادبود میلاد مبارک نبی اکرم (ص) باید به کتاب خدا پایبند باشیم که فرمود «انما المومنون اخوة».

شیخ احمد الزین در بخش دیگری از سخنان خود بیانیه هیأت علمای مسلمین لبنان را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما جمع علمای مسلمان با شعار لا اله الا الله محمد رسول الله، همگان را به وحدت اسلامی دعوت می‌کنیم و این ائتلافی که برای فتنه بین مسلمانان تأسیس شده را رد می‌کنیم. همچنین پرچم وحدت را در مقابل پرچم تکفیر برمی‌افرازیم.»

وی در پایان گفت: میلاد پیامبر اسلام (ص) را به رهبر امت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و فرمانده مقاومت سید حسن نصرالله، تبریک می‌گویم.

*برگزاری مراسم سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) در هتل الساحه در بیروت

همچنین مراسمی به منظور بزرگداشت میلاد پیامبر اسلام (ص) در محل هتل الساحه بیروت، برگزار شد.

در این مراسم که توسط جامعه المصطفی و با حضور علما و شخصیت‌های مسلمان و مسیحی برگزار شد، نمایندگانی از دارالفتوای لبنان، پاتریارک اعظم مسیحیان مارونی، بزرگ علمای دروزی و دیگر شخصیت‌های برجسته دینی و سیاسی لبنان حضور یافتند. در این برنامه همچنین به برندگان مسابقات دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه جوایزی اهدا شد.

بنا بر اعلام این گزارش، حجت‌الاسلام بی‌نیاز، رییس جامعة المصطفی لبنان مراسم را آغاز کرد و پس از وی نیز شیخ احمد قبلان به نیابت از نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، سخنرانی نمود.

سخنرانی نماینده دارالفتوای لبنان و اجرای تواشیح، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

*اجرای تواشیح گروه بین‌المللی «نورالهدی» در بیروت

گروه تواشیح بین‌المللی «نورالهدی» که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به منظور اجرای برنامه‌های دینی در لبنان حضور دارند، در مجتمع فرهنگی حضرت زینب (س) بیروت به اجرای تواشیح پرداخت.

در آغاز این برنامه که با حضور برخی شخصیت‌های فرهنگی و دینی لبنانی و جمع زیادی از مردم اجرا شد، شیخ علی دعموش، مسئول روابط خارجی حزب‌الله و امام جمعه بیروت، سخنانی درباره نبی اکرم (ص) ایراد کرد. وی گفت: بنا به فرموده قرآن کریم، مؤمنان به رسول خدا «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» هستند.

وی تأکید کرد: امروز حزب‌الله از همیشه قوی‌تر است و در برابر دشمنانی که به اسم رسول خدا (ص) در حال تخریب وجهه او هستند، ایستاده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول