اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی:

حدود 60 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی خراسان جنوبی نیاز داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی استان نیاز به اعتباری حدود 60 میلیارد تومان داریم.

حدود 60 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی خراسان جنوبی نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هاشمی‌مقدم بعدازظهر امروز در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تامین آب استان در کلان توسط شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری می‌شود، ولی شرکت آب و فاضلاب شهری استان برنامه‌های کوتاه‌مدتی برای این موضوع دارد.

وی اضافه کرد: تابستان امسال با توجه به مشکلات پیش‌رو که داشتیم در تامین آب برای شهرهای استان مشکلی به وجود نیامد و توانستیم در حد مقدورات رضایت مردم را جلب کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه همگام با شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان در جلسات کارشناسی حضور داشتیم، تصریح کرد: مطالعات آبرسانی بیرجند و زیرکوه به تصویب رسیده و منجر به ایجاد ردیف اعتباری شده است.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه در کوتاه‌مدت یکی از مشکلات استان بحث هدررفت آب از شبکه‌های آبرسانی است، یادآور شد: متوسط هدررفت آب در حوزه شهری استان 30.5 درصد بوده که برای رفع این مشکل برنامه‌های کوتاه‌مدت تدوین شده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اختصاص بودجه‌ به شرکت آب و فاضلاب شهری تصریح کرد: از 44 میلیارد تومان مصوب شده برای شرکت آب و فاضلاب شهری استان کمتر از چهار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه آب و فاضلاب شهری مبحث نشت‌یابی در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: در سه شهر استان عملیات نشت‌یابی انجام می‌گیرد و امید است بتوانیم با اجرای این عملیات در سال 95 نتایج مثبت آن را در سال 96 شاهد باشیم.

هاشمی‌مقدم یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان را مراقبت تصویری و کنترل از راه دور دانست و افزود: با اجرای این طرح کوچک‌ترین نقص فنی به صورت آنلاین پیگیری می‌شود که از مزایای آن نیز کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در نیروی کار خواهد بود که در راستای امنیت و ایمنی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار گرفته است.

وی از فرسودگی 25 درصد از شبکه‌های توزیع و انتقال آب استان خبر داد و افزود: از 2 هزار و 500 کیلومتر طول شبکه‌های توزیع و انتقال آب استان معادل 600 کیلومتر از آنها فرسوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی ادامه داد: مطالعات اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی استان تکمیل شده است تا نقشه راهی برای ما باشد.

هاشمی‌مقدم با بیان اینکه برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی استان نیاز اعتباری حدود 60 میلیارد تومان است، اظهار کرد: قرار است در برنامه ششم توسعه ردیف اعتباری برای امر اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی فرسوده ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای مسکن‌های مهر شبکه‌های آب شهری و شبکه‌های توزیع در استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث زیرساخت‌های اساسی در حوزه آب با وجود اینکه در جلسات کارشناسی وزارت راه و شهرسازی تأیید شده و قول‌هایی داده شده، ولی تاکنون اعتباری اختصاص نیافته است، گفت: پیگیر هستیم که وزارت راه و شهرسازی سهم خود را در این زمینه به شرکت آب و فاضلاب شهری استان پرداخت کند که این سهم حدود 38 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/69027/ز40/ض1002

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول