اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

سرایت فاضلاب صدرا به نقاط پیرامونی به سبب نبود زیرساخت‌های شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سرایت آلودگی فاضلاب صدرا به نقاط پیرامونی به سبب عدم احداث زیرساخت‌های لازم شهری مانند تصفیه‌خانه فاضلاب رخ‌داده است.

سرایت فاضلاب صدرا به نقاط پیرامونی به سبب نبود زیرساخت‌های شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام مهدی حقدل بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: برای حل مشکل سرایت فاضلاب شهر صدرا به نقاط پیرامونی و آلوده شدن آب شرب برخی مناطق شیراز به همراه شهردار، فرماندار، نایب‌رئیس شورا و ناظر منطقه بازدیدی از محل انجام دادیم و با توجه به آن که این فاضلاب اکنون دو منطقه شیراز را در معرض آلودگی قرار داده لازم است مسئولان صدرا و مسئولان استان فارس اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: آن کسانی که باید منافع صدرا و درآمدهای آن را استفاده بهتری می‌کردند و زیرساخت‌های شهری لازم از قبیل تصفیه‌خانه را احداث می‌کردند این کار را انجام نداده‌اند که اگر انجام‌ شده بود، پساب آن برای آبیاری فضای سبز خودشان قابل‌ استفاده بود.

حقدل ادامه داد: در حال حاضر مردم جوادیه از آلوده شدن قنوات خود به جد ناراحت هستند و البته فرماندار شیراز قول داده‌اند مشکل را حل کنند که امید داریم با همت مسئولان این بحث حل شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این زمینه بیان کرد: بهداشت محیط از اصول اولیه زندگی است و انتظار به‌ حق شهروندان حفظ بهداشت محیط شهری است که از طرفی در سال‌های اخیر در راستای ساخت‌وساز اقداماتی در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت که از آن جمله شهر جدید صدرا بوده اما حلقه مفقوده این شهر نبود زیرساخت‌های توسعه است.

سید احسان اصنافی افزود: مشکلات صدرا گاه بر دوش همسایگان خود سنگینی می‌کند و موضوعی که اکنون مشکل‌ساز شده فاضلاب شهر صدرا است که به علت جمعیت زیاد این شهر و نبود تصفیه‌خانه عملاً منافع چند نفر به شهر شیراز ترجیح داده‌ شده و فاضلاب به منطقه قره پیری هدایت‌ شده است که در صورت ادامه این روند فاضلاب به رودخانه‌های محلی، رودخانه خشک و مرکز شهر شیراز خواهد رسید.

ناظر منطقه 6 شورا تصریح کرد: فاضلاب اکنون جوادیه و پردیس را آلوده کرده و در حوضچه‌ای جمع شده که تا یکی دو روز بیشتر ظرفیت ندارد و پس‌ از آن به سمت مناطق مسکونی خواهد آمد.

وی گفت: در ابتدا مسیر فاضلاب به سمت تصفیه‌خانه بوده که به دلیل شکایت زارعان به سمت قره پیری تغییر جهت داده‌ شده و امروز به سمت جوادیه منحرف‌ شده که این مسئله اسباب گلایه شدید مردم در این مناطق را در پی داشته و جا دارد مسئولان به‌ دور از مسائل سیاسی اقدام لازم در راستای حل این معضل را انجام دهند.

انتهای پیام/2448/آ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول