اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کشمکش اعضای اپوزیسیون ونزوئلا بر سر ریاست مجلس

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد: با وجود گذشت زمان اندکی از به قدرت رسیدن راستگرایان ونزوئلایی در مجلس این کشور، اختلاف بین اعضای این جبهه بر سر ریاست مجلس نمایان است.

کشمکش اعضای اپوزیسیون ونزوئلا بر سر ریاست مجلس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، با وجود گذشت زمان اندکی از به قدرت رسیدن اپوزیسیون ونزوئلا در مجلس این کشور، اختلافات داخلی بین اعضای این جبهه بر سر ریاست مجلس نمایان شده است.

این بار «انریکه کاپریلس رادونسکی» فرماندار استان «میراندا» در شمال ونزوئلا با بیان اظهاراتی درباره «طرح خروج» که از فوریه (اسفند) سال گذشته توسط راست‌گرایان به وجود آمده، دست به جنجال آفرینی در این کشور زده و اختلاف بین راستگرایان ونزوئلایی را بیش از پیش نمایان ساخته است.

وی در این رابطه عنوان کرد: «طرح خروج» را باید در زمره طرح‌های ملی شکست‌خورده  قرار داد و اگر ما این طرح را همچنان پیگیری می‌کردیم هرگز به پیروزی در انتخابات مجلس ونزوئلا دست پیدا نمی‌کردیم.

فراماندار استان «میراندا» در ادامه به اظهارنظر درباره «لئوپولدو لوپز» یکی از سران اپوزیسیون ونزوئلا و نحوه رابطه خود با او پرداخت.

«لوپز» به علت مشارکت در درگیری‌های سال 2014 در ونزوئلا به تحمل 13 سال حبس محکوم شده است.

وی در این راستا تصریح کرد: من و «لوپز» هرگز با یکدیگر هم‌عقیده نبوده‌ایم و من هیچگاه وی را به عنوان رقیب خود نمی‌بینم چراکه ما دیدگاه‌های متفاوتی باهم داریم.

از سوی دیگر «لئوپدولدو لوپز خیل» پدر «لئوپولدو لوپز» در پاسخ به «کاپریلس» عنوان کرد: سخنان «کاپریلس» قفل‌های بیشتری به درب زندان فرزند من می‌زند؛ او باید بداند که یک فرماندار بیش نیست و کسی که باید ریاست مجلس ونزوئلا را به دست بگیرد «هنری راموس» خواهد بود.

«خسوس توره آلبا» دبیرکل ائتلاف اپوزیسیون «اتحاد دموکراتیک» ونزوئلا نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: کسی که باید به مجادله با او بپردازیم و در نهایت او را شکست بدهیم، دولت است؛ ما نباید هرگز این موضوع را فراموش کنیم.

این اظهارات به وضوح نشان می‌دهد که اپوزیسیون ونزوئلا همچنان از عدم وجود یک رهبر واحد که بتواند این جبهه را مدیریت کرده و اعضای آن را با یکدیگر متحد کند، رنج می‌برد.

از سوی دیگر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که اپوزیسیون این کشور پیروزی خود در انتخابات مجلس را مدیون جنگ اقتصادی است که پیش از برگزاری این انتخابات در کشور ایجاد کرده بود.

«مادورو» همچنین مردم ونزوئلا را به اتحاد در برابر براندازی انقلاب بولیواری و دفاع از میهن خود در مقابل برنامه‌های نئولیبرالیستی راستگرایان فراخواند.

قشر کارگر و مردمی ونزوئلا نیز آمادگی خود برای مقابله با برنامه‌های نئولیبرالیستی که راستگرایان می‌خواهند در قالب مجلس ملی این کشور در ونزوئلا اجرا کنند را اعلام کرده‌اند.

راستگرایان ونزوئلایی خود را برای انتخاب بین «کاپریلس» و «لوپز» در سمت ریاست جمهوری و همچنین انتخاب بین «راموس آلوپ» و «خولیو بورخس» برای منصب ریاست مجلس ونزوئلا آماده می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی در ونزوئلا نشان می‌دهد که 77 درصد مردم این کشور، ائتلاف اپوزیسیون «متحد دموکراتیک» را اپوزیسیون از هم گسیخته ونزوئلا می‌دانند و معتقدند که این افراد گامی در جهت پیشرفت کشور برنخواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول