اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان جنوبی خبر داد

تحقق 62.5 درصد تعهدات اشتغال خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعهد اشتغال در استان در سال جاری ایجاد 10 هزار فرصت شغلی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 62.5 درصد از این تعهد محقق شده است.

تحقق 62.5 درصد تعهدات اشتغال خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد سنجری صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت اشتغال استان، اظهار داشت: براساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مربوط به تابستان سال جاری در استان 7.2 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 37.5 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 موسسه کاریابی در استان وجود دارد که بخشی از بازار کار را در استان مدیریت می‌کند، تصریح کرد: با توجه به آمار به دست آمده تنها 22 درصد افراد جویای کار در استان به این موسسات مراجعه می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری 4 هزار و 896 نفر از جویندگان کار در استان در مراکز کاریابی استان ثبت‎نام کرده‌اند، یادآور شد: از این تعداد 23 درصد را بانوان و 7 درصد را مردان به خود اختصاص داده‌اند.

سنجری با اشاره به اینکه 79 درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز کاریابی استان برای یافتن شغل را جوانان و 36 درصد را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این امر زنگ خطری است که هر روز  آمار آن بیشتر می‌شود و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حدود 63 درصد از افرادی که در هشت ماهه سال جاری به مراکز کاریابی استان مراجعه کرده‌اند فاقد مهارت بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد 7 هزار و 115 فرصت شغلی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون در مراکز کاریابی خبر داد و گفت: از این میزان 42 درصد مربوط به بخش صنعت، 3 درصد بخش کشاورزی و 54 درصد در بخش خدمات بوده است.

سنجری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 606 نفر از طریق مراکز کاریابی استان به کار گمارده شده‌اند که 86 درصد آنها را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بیشتر به کار گماردگان از طریق مراکز کاریابی استان در سال جاری با 54 درصد در بخش خدمات و 39 درصد در بخش صنعت به کار گرفته شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعهد اشتغال در استان در سال جاری ایجاد 10 هزار فرصت شغلی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 62.5 درصد از این تعهد محقق شده و برای 6 هزار و 232 نفر با نام و نشان اشتغال ایجاد شده و در سامانه رصد نیز ثبت شده است.

سنجری افزود: شهرستان‌های خوسف، طبس، سربیشه و نهبندان و دستگاه‌های اجرایی شامل حمل و نقل و پایانه‌های، بهزیستی و بنیاد شهید در سطح استان در بحث اشتغال بهترین عملکرد و ادارات و سازمان‌هایی شامل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و بنیاد مسکن نیز بیشترین اشتغال را داشته‌اند.

وی از صدور 22 هزار و 116 مجوز اشتغال خانگی در استان خبر داد و یادآور شد: در بخش مشاغل خانگی 12 هزار و 105 طرح به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی و مبلغ 352 میلیون ریال تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری 731 مجوز برای مشاغل خانگی که توسط دستگاه‌های اجرایی معرفی شده‌اند صادر شده است، تصریح کرد: بیشترین تعداد این طرح‌ها مربوط به جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و فنی و حرفه‌ای بوده است.

سنجری با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال جاری 522 طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند، افزود: شهرستان‌های قاین، نهبندان و فردوس بیشترین پرداختی توسط سیستم‌های بانکی در مورد مشاغل خانگی را در این مدت داشته‌اند.

وی ادامه داد: امسال 71 میلیارد و 700 میلیون تومان منابع قرض‌الحسنه در بخش اشتغال در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یکی از مصوبات جلسه امروز کارگروه اشتغال استان را الزام فرمانداران برای رصد مشکلات بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: در این رابطه برخی از فرمانداری‌ها با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری خوبی داشته‌اند.

سنجری مصوبه دوم این جلسه را پیگیری برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در مرکز استان اعلام کرد و یادآور شد: ایجاد این بازارچه برای معرفی پتانسیل‌های استان در بخش صنایع دستی امری ضروری و مهم است و بیشترین مشکل در مورد راه‌اندازی این بازارچه در بیرجند نبود زمین مناسب است که در صورت واگذاری این زمین از سوی شهرداری بیرجند میراث فرهنگی برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی قول مساعد داده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه در اشتغال در استان از طریق دو بانک ملی و تجارت که از طرف بانک مرکزی اعلام شده انجام می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز منابعی به بانک تجارت استان برای این موضوع ابلاغ نشده باید پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون 70 درصد از مصوبات کارگروه اشتغال استان اجرایی شده و مابقی نیز در مرحله اجرا است.

انتهای پیام/69027/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول