اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد همدان:

کمیته امداد از بیماران متأهل مبتلا به ایدز حمایت می‌کند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان گفت: حمایت از خانواده‌های بیماران متأهل مبتلا به ایدز به عهده کمیته امداد و حمایت از مبتلایان مجرد نیز به عهده سازمان بهزیستی است.

کمیته امداد از بیماران متأهل مبتلا به ایدز حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در همایش ایدز در سالن اجتماعات بیمارستان فرشچیان با بیان اینکه کمیته حمایت‌های اجتماعی به عهده کمیته امداد است، اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های بیماران متأهل مبتلا به ایدز به عهده کمیته امداد و حمایت از مبتلایان مجرد نیز به عهده سازمان بهزیستی است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از سالمندان نیز از وظایف این نهاد است، گفت: هم اکنون 34 هزار سالمند زیر پوشش این نهاد هستند، از سال 71 تاکنون ازدواج‌های گروهی و تأمین جهیزیه در کمیته امداد به کمک خیرین و نیکوکاران انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان با اشاره به ارائه سیاست کلی رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت بیان کرد: همه دستگاه‌ها و مسئولان نیز باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

ابراهیمی به اهمیت سلامت اخلاقی و جسمانی اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به روشن بودن ابعاد اجتماعی در پیشگیری و مبارزه با ایدز و بیماری‌های واگیر، کمیته امداد با حمایت مردم نیکوکار در این خصوص فعالیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت اجتماعی مفهوم چندبعدی است، یاد‌آور شد: حمایت از مبتلایان باعث بهبود زندگی این افراد می‌شود و میزان برخورداری از حمایت و توجه به مبتلایان از سوی دیگران و سازمان‌ها لازم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان ادامه داد: کمیته فنی حمایت یکی از زیرمجموعه‌های کمیته‌های پنج‌گانه است و ایجاد حمایت بر سازگاری زندگی و افراد در جامعه تأثیر دارد.

وی به اولویت‌دهی به کنترل مددجویان مبتلا و استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات اشاره کرد و افزود: تلاش در راستای ایجاد نشاط و شادابی در زندگی مبتلایان، پرداخت کمک‌معیشت و مستمری ماهانه، فراهم کردن تسهیلات آموزشی، تأمین مسکن و سایر موارد از خدمات ارائه‌ شده در این سازمان به مبتلایان است.

ابراهیمی حمایت از 39 خانواده مبتلا در کمیته را عنوان کرد و گفت: 18 مورد وام اشتغال، 30 مورد تأمین لوازم ضروری زندگی، 22 مورد تسهیلات تحصیل، چهار مورد تأمین جهیزیه، هشت خانواده زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی و هفت باب منزل مسکونی به خانواده‌های مبتلایان ارائه‌ شده است.

وی پس از شنیدن درد و دل یکی از مبتلایان آمادگی این نهاد را برای رفع مشکل وی اعلام کرد.

در این مراسم یکی از مبتلایان به ایدز در استان همدان مشکل این افراد را بیماری ندانست بلکه رفتار اطرافیان برشمرد و گفت: خواستار آرامش در زندگی با حمایت مسئولان هستیم که ما را به زندگی امیدوار کنند.

وی از عدم حمایت سازمان‌ها از مبتلایان به ایدز گله کرد و افزود: استانداری مرکز بهداشت استان در حمایت از بیماران مبتلا به ایدز بسیار خوب عمل می‌‌کند اما بهزیستی حمایتی از این افراد در این خصوص ندارد.

این بیمار مبتلا به ایدز خواستار وجود یک نماینده از بیماران مبتلای استان در باشگاه مثبت استان برای انجام بهتر کار‌‌ها شد.

انتهای پیام/89039/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول