اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروه‌های حقوق بشری در آمریکا تاکید کردند

کنگره آمریکا طرح اعمال محدودیت تردد به ایران، عراق، سوریه و سودان را تصویب نکند

چند گروه حقوق بشری در آمریکا ضمن مخالفت با طرح محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران، عراق، سودان و سوریه از کنگره این کشور خواستند به این طرح رای ندهد و آن را تصویب نکند.

کنگره آمریکا طرح اعمال محدودیت تردد به ایران، عراق، سوریه و سودان را تصویب نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به مصوبه جنجالی مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال محدودیت برای تردد سفرکنندگان به ایران و سه کشور دیگر چند گروه‌ حقوق بشری در آمریکا خواستار عدم تصویب نهایی این طرح در کنگره شدند.

مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته طرحی را تصویب کرد که به نظر برخی رسانه‌ها «طرح تحریم غیرمستقیم ایران بود.

مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون، سفر افرادی را که اخیرا در یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضور داشته‌اند به آمریکا، محدود می‌کند.

پیش از آن روزنامه «لس آنجلس تایمز» گزارش داده بود که طرح مجلس نمایندگان بعد از گفت‌وگوهای مخفیانه میان مقامات کاخ سفید و رهبران کنگره تهیه شد.

بر اساس این طرح، شهروندان 38 کشور «دوست آمریکا» که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف 90 روز می‌توانستند وارد خاک آمریکا می‌شوند، در صورتی که در 5 سال گذشته به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، بایستی مورد بررسی قرار گیرند.

قوانین جدید آمریکا در زمینه ویزا، همچنین از تمامی این 38 کشور می‌خواهد اطلاعات مربوط به مسافران به خاک آمریکا را در اختیار کاخ سفید قرار دهد. کشورهایی که در همکاری در این زمینه قصور به خرج دهند، از برنامه سفر بدون روادید به آمریکا اخراج خواهند شد.

در حالی که واکنش‌ها به طرح ایجاد محدودیت در تردد سفرکنندگان به ایران، عراق، سوریه و سودان در مجلس نمایندگان آمریکا ادامه دارد، برخی کارشناس می‌گویند این طرح تعهدات واشنگتن در سازمان تجارت آزاد و همچنین برجام را نقض می‌کند (جزئیات بیشتر).

به گزارش پایگاه «پولیتیکو»، چندین گروه حقوق بشری در آمریکا به طرح اخیر واکنش نشان داده و خواستار عدم تصویب نهایی آن در کنگره این کشور شدند.

در گزارش این پایگاه آمده است: «تلاش فراحزبی مورد حمایت کاخ سفید برای برچیدن برنامه آزادی تردد و بدون نیاز به روادید، با افزایش انتقادات گروه‌های فعال در زمینه آزادی‌های مدنی و گروه‌های اقلیت‌ها روبرو شده و آنها این طرح را تبعیض علیه گروه‌های اقلیت خاص می‌دانند».

در همین ارتباط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در نامه‌ای که به کنگره فرستاده، خطاب به قانونگذاران تاکید کرد: «ما از کنگره می‌خواهیم احتیاط به خرج داده و از تصویب طرحی که به طور گسترده‌ای گروه‌هایی را بر اساس ملیت آنها قربانی خواهد کرد و آتش تبعیض را شعله‌ور خواهد کرد، بپرهیزند».

انتهای پیام/


عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول