اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر آموزش شبکه قرآن در گفت‌وگو با فارس:

یادگیری کتاب‌ قرآن مقطع ابتدایی آسان‌تر می‌شود/ «زنگ قرآن» در انتظار بودجه

مدیر آموزش شبکه قرآن سیما با اشاره به تصویب طرح «زنگ قرآن» در کمیسیون آموزش عمومی قرآن، گقت: این برنامه با رویکرد آموزش بهتر کتاب قرآن مقطع ابتدایی و به منظور تحقق مطالبات رهبری از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

یادگیری کتاب‌ قرآن مقطع ابتدایی آسان‌تر می‌شود/ «زنگ قرآن» در انتظار بودجه

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، یکی از وظایف شبکه و رادیو قرآن آموزش قرآن کریم است بر همین اساس پس از تغییرات مدیریتی در رسانه ملی مأموریت‌های شبکه قرآن سیما نیز با تغییراتی همراه بود به طوری که در نامه‌ مشاور رئیس سازمان و رئیس حوزه ریاست خطاب به معاونت سیما، شبکه قرآن موظف به پخش برنامه‌هایی در حوزه قرائت، آموزش، تفسیر و مسابقه کوتاه فقط در خصوص قرآن شد.

پس از آن مدیران گروه‌های مختلف شبکه قرآن سیما شروع به برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی کردند به طوری که سال جاری در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم پیشنهاد برگزاری طرح‌های مختلفی در عرصه آموزش قرآن کریم و حفظ کلام وحی از سوی مسئولان این شبکه مطرح و به تصویب رسید. یکی از این طرح‌ها «زنگ قرآن» بود که با محوریت آموزش کتاب‌های درسی قرآن دوره ابتدایی تدوین شد.

هر مخاطب یک قرآن‌آموز، هر قرآن‌آموز یک مربی

«محمدامین مهدوی» مدیر آموزش شبکه قرآن سیما در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در مدارس، اظهار داشت: زنگ قرآن باید به مهم‌ترین ساعات درسی مدارس تبدیل شود به همین دلیل شبکه قرآن سیما برای سهولت یادگیری کتاب قرآن درسی پایه ابتدایی اقدام به تدوین و طراحی برنامه‌ای با عنوان «زنگ قرآن» کرده است.

وی با بیان اینکه معاونت آموزش شبکه قرآن امسال با شعار «هر مخاطب یک قرآن‌آموز، هر قرآن‌آموز یک مربی» فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: ما برای محقق کردن مطالبات رهبری به ویژه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم باید افراد را با اهمیت انس عمومی با کلام وحی آشنا کنیم تا افراد به سمت حفظ نیز حرکت کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه برنامه «زنگ قرآن» با رویکرد تحقق این اهداف و شعار طراحی شده است، گفت: «زنگ قرآن» برای اجرا در انتظار بودجه است. این طرح در کمیسیون آموزش عمومی قرآن به تصویب رسیده است و امیدواریم با تخصیص بودجه بتوانیم برنامه‌سازی و موج‌سازی آن را آغاز کرده و سال آینده این برنامه را بر روی آنتن شبکه قرآن سیما قرار دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول