اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با پیروزی اپوزیسیون ونزوئلا در انتخابات مجلس

«ماکری» از درخواست خود برای اخراج ونزوئلا از «مرکوسور» صرف‌نظر کرد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین از درخواست خود مبنی بر اخراج ونزوئلا از جمع کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) صرف‌نظر کرده است.

«ماکری» از درخواست خود برای اخراج ونزوئلا از «مرکوسور» صرف‌نظر کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین روز گذشته پس از اعلام پیروزی اپوزیسیون ونزوئلا در انتخابات مجلس این کشور تصمیم گرفت از درخواست خود مبنی بر اخراج ونزوئلا از جمع کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) صرف‌نظر کند.

«سوسانا مالکورا» وزیر امور خارجه آینده آرژانتین در این رابطه عنوان کرد: «ماکری» این تصمیم را پس از پیروزی حزب راست‌گرای «هیئت اتحاد دموکراتیک» در انتخابات مجلس ونزوئلا و مشارکت گسترده ونزوئلایی‌ها در این انتخابات، اتخاذ کرده است.

وی افزود: با توجه به حاکمیت دموکراسی در انتخابات مجلس ونزوئلا و به رسمیت شناخته شدن نتایج آن از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور، بندهای دموکراتیک موجود در اساسنامه «مرکوسور» دیگر کارایی در برابر ونزوئلا نخواهد داشت و امروز می‌توانیم از پایان اقدامات ضددموکراسی دولت ونزوئلا علیه اپوزیسیون این کشور خبر دهیم.

«ماکری» در طول دوران تبلیغات انتخاباتی از هیچ فرصتی برای حمله به دولت ونزوئلا دریغ نکرد؛ وی همچنین در اولین نشست مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرد که در جلسه آتی «مرکوسور» با به جریان انداختن بندهای دموکراتیک موجود در اساسنامه این سازمان علیه ونزوئلا، مقدمات اخراج این کشور از «مرکوسور» را فراهم خواهد کرد.

رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین دلیل این اقدام خود را آزار اپوزیسیون ونزوئلا از سوی دولت این کشور اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول