اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر سابق ترکیه‌ای: روسیه عمداً کاری کرد که ترکیه جنگنده‌اش را ساقط کند

«بریل دده اغلو» که تا پیش از تشکیل دولت جدید ترکیه وزیر امور اتحادیه اروپا در این کشور بود، در ادعایی عجیب گفت که روسیه عمدا کاری کرده که آنکارا سوخو ۲۴ را هدف قرار دهد.

وزیر سابق ترکیه‌ای: روسیه عمداً کاری کرد که ترکیه جنگنده‌اش را ساقط کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وزیر سابق دولت ترکیه ادعا کرد که روسیه عمدا کاری کرد که ترکیه جنگنده‌اش را ساقط کند.

هفته گذشته بود که یک جنگنده سوخو ۲۴ روسیه در حالی که در حال ماموریت و گشت‌زنی در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه بود، هدف دو اف ۱۶ ارتش ترکیه قرار گرفت.

مقامات ترکیه ادعا کردند که سوخو ۲۴ حریم هوایی این کشور را نقض و به هشدارها بی اعتنایی کرده بود اما این ادعا به شدت توسط مسکو رد شده و مقامات سوری هم تاکید کرده‌اند که این هواپیما در سوریه مشغول عملیات ضد تروریست‌ها بود.

اما اکنون یک عضو سابق دولت ترکیه که ماه گذشته در دولت موقت این کشور عهده‌دار وزارت اتحادیه اروپا بود، ادعایی عجیب مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار روزنامه «تودی زمان»، «بریل دده اغلو» گفت که روسیه عمدا کاری کرده که جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه سوخو ۲۴ این کشور را هدف قرار دهد.

وی با تکرار ادعاها مقامات ترکیه ادعا کرد که سوخو ۲۴ روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرد و به هشدارها هم توجهی نکرد.

بریل دده اوغلو، اول مهر ماه بود که با حکم نخست‌وزیر ترکیه به عنوان وزیر جدید امور اتحادیه اروپا در دولت موقت این کشور منصوب شده بود اما با تشکیل دولت جدید فردی دیگر به این سمت گماشته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول