اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد مطرح کرد

ورود بسیج به برنامه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی/بسیج نقش اثرگذاری در‌ تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

امام جمعه یزد خواستار ورود بسیج به برنامه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی شد و تاکید کرد: بسیج ‌می‌تواند نقش اثرگذاری در ‌‌تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

ورود بسیج به برنامه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی/بسیج نقش اثرگذاری در‌ تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، بر برگزاری باشکوه این مراسم تاکید کرد و اظهار داشت: مراسم اربعین در واقع همایش بزرگ شیعیان جهان و شکوه وحدت جهان تشیع است.

وی با اشاره به حضور پرشکوه مردم یزد در مراسم پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: مردم یزد امسال نقشی اثرگذار در مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار می‌کنند و پذیرایی و استقبال از زائران دیگر استان‌ها را نیز بر عهده گرفته‌اند.

امام جمعه یزد، امام حسین (ع) را برکت و افتخار جهان تشیع و اسلام دانست و بیان کرد: لازم است اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) برای همگان تبیین شود و مردم با آگاهی و بصیرت نسبت به قیام بزرگ عاشورا در این مراسم شرکت کنند.

ناصری یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی است و امام حسین (ع) با هدف احیای این فریضه قیام کرد و امروز این هدف باید به عنوان اصلی‌ترین هدف قیام عاشورا و واقعه تاریخی کربلا تبیین شود.

وی تصریح کرد: اگر هدف قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی احیا شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی برطرف می‌شود بر این اساس همه مردم و دست‌اندرکاران فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید برای احیای این فریضه تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به شرایط زندگی و ارتباطات در جامعه اسلامی عنوان کرد: در جامعه اسلامی افراد باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند، زیرا اگر احساس مسئولیت در قبال یکدیگر وجود داشته باشد، آنگاه در قبال کارها و اقدامات افراد نیز احساس مسئولیت وجود خواهد داشت و بسیاری از ناهنجاری‌ها به وقوع نخواهد پیوست.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای صادرکننده گاز در تهران اظهار داشت: این اجلاس با هدف ایجاد انسجام بین کشورهای صادرکننده گاز دنیا انجام شد و امیدواریم با برگزاری این مراسم، شاهد وحدت رویه در بین این کشورها باشیم.

وی، این مهم را از مسائل مدنظر مقام معظم رهبری دانست و افزود: تنظیم بازار جهانی گاز و ایجاد قدرتی منسجم در این زمینه می‌تواند برخی از مشکلات را برطرف کند.

ناصری با اشاره به اینکه سران کشورهای صادرکننده گاز با مقام معظم رهبری نیز دیدار داشته‌اند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه رهنمودهای بسیار خوبی به سران این کشورها داشتند و آنها را نسبت به بسیاری از مسائل منطقه همچنین زیاده‌خواهی‌های آمریکا آگاه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته بسیج بیان کرد: برگزاری برنامه‌های هفته بسیج نشان از قدرت و اثرگذاری بسیج در عرصه‌های مختلف دارد.

ناصری خواستار ورود بسیج به برنامه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی شد و تاکید کرد: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی که اقشار مختلف را زیر پوشش دارد، می‌تواند نقش اثرگذاری در تحقق اهداف نظام اسلامی و رهنمودهای رهبری ایفا کند که از جمله این موارد می‌توان به تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول