اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

اربعین حسینی موج هم‌گرایی دینی و شکوه مبارزه با باطل را به تصویر می‌کشد

امام جمعه بروجرد گفت: همایش اربعین حسینی نشانی از موج هم‌گرایی دینی و شکوه مبارزه با باطل است.

اربعین حسینی موج هم‌گرایی دینی و شکوه مبارزه با باطل را به تصویر می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: مسلمانان در همایش اربعین حسینی عظمت و شکوه اسلام را به نمایش گذاشتند.

وی عنوان کرد: میلیون‌ها زائر از 50 کشور دنیا در کربلا با حضور خود بزرگ‌ترین اجتماع را در طول تاریخ بشریت به وجود آورده‌اند.

امام جمعه بروجرد افزود: در این همایش عظیم انتقال پیام عاشورا که همانا نجات بشر در تداوم راه امام حسین (ع) است دنبال می‌شود.

ترابی ادامه داد: اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی برای پیروان امام حسین (ع) امیدوارکننده و برای دشمنان وحشت‌آفرین است.

وی تأکید کرد: همایش اربعین حسینی قدرت اسلام و مکتب اهل‌بیت را به رخ جهانیان می‌کشاند.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره و تصریح کرد: پیام این شهید بزرگوار به جهانیان ایستادگی در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی با برخورداری از سیاست همراه با جوهره دیانت است.

ترابی با اشاره به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: دشمنان همواره به دنبال نفوذ عناصر خود به ارکان مهم کشور از جمله مجلس شورای اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد مجلس در تراز انقلاب اسلامی وظیفه همه اقشار جامعه است که رأی آنها به انتخاب افرادی متدین و انقلابی بینجامد.

امام جمعه بروجرد به برخی شاخصه‌های مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب اشاره و اظهار کرد: این مجلس باید متشکل از نیروهای انقلابی و پایگاه مستحکمی برای صیانت از اسلام باشد.

ترابی به دیدار سران و رؤسای جمهور شرکت‌کننده در اجلاس سران کشورهای عضو صادرکننده گاز جهان با رهبر حکیم انقلاب اشاره و تأکید کرد: روسیه دریافته است که بدون کمک ایران نمی‌تواند در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستادگی کند.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت هوشیاری مردم و مسئولان کشور عراق مبنی بر جلوگیری از دستیابی آمریکا به اهداف خود در این کشور اشاره و عنوان کرد: آمریکا با تقسیم این کشور به دنبال تضعیف آن و دستیابی به اهداف خود است.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: جامعه‌ای که غیرت دینی خود را از دست داده و در برابر خوب و بد زمانه بی‌تفاوت باشد جامعه زنده‌ای نیست.

انتهای پیام/85012/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول