اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

بسیج یک ذخیره و گنج بی‌پایان است

امام جمعه نیکشهر بسیج را یک ذخیره و گنج بی‌پایان خواند و تأکید کرد: به کمک خداوند، ملت ایران این گنج با ارزش را حفظ و بیشتر استخراج خواهد کرد.

بسیج یک ذخیره و گنج بی‌پایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‎الاسلام احمد لطفیان‌‌سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهرا(س)، ضمن سفارش به تقوا و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اربعین قیام اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: قدرت ایستادگی حسینی مقابل یزیدیان زمان در گرو تقویت اخلاص‏ است.

امام جمعه نیکشهر با گرامیداشت هفته بسیج، آن را هنر امام راحل و پدیده‌ای ابتکاری و مبارک خواند و افزود: تشکیل گروه‌های مقاومت در برخی کشورها و در دوران مبارزه با اختناق، سابقه داشته است اما اینکه گروه‌های مقاومت بعد از مرحله‌ی پیروزی باقی بمانند، بالنده‌تر شوند و از لحاظ کمیّت و کیفیّت توسعه یابند فقط مخصوص بسیج است.

وی این نهاد را «نماینده‌ پُربرکت و بالنده‌ مجموعه‌ ملّت» خواند و ضمن تبیین روش‌های دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کرد: ملّت ایران در نزاع و جنگ واقعی «جبهه‌ی استکبار» با «جبهه‌ی هویت‌خواه و استقلال‌طلب»، به وظایفش در دفاع از مظلومان به‌ویژه ملّت شجاع فلسطین و انتفاضه‌ کرانه‌ی باختری عراق سوریه یمن بحرین عمل خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه نیکشهر ادامه داد: بسیج برخاسته از متن مردم و نماینده‌ مجموعه‌ ملّت است و بسیجیان آحاد مردمی هستند که با هدف والای الهی و با روحیه‌ی خستگی‌ناپذیر، در هر میدانی که لازم باشد، حضور پیدا می‌کنند و استعداد خود را بروز می‌دهند و از خطرات این راه نیز نمی‌هراسند.

وی بروز و توسعه‌ استعدادهای مردمی در قالب بسیج را یکی از حقایق شگفت‌آور بسیج خواند و خاطرنشان کرد: علاوه بر سرداران نام‌آور و بزرگ دفاع مقدس، افراد برجسته‌ای نیز که در عرصه‌ی علم و فناوری همچون شهدای هسته‌ای، کارهای بزرگی انجام داده و می‌دهند، در واقع بسیجی بوده و هستند.

لطفیان‌سرگزی از جمله ویژگی‌های مهم بسیج را حضور در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی، فناوری، هنری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: دراقتصاد مقاومتی از ظرفیت بسیج استفاده شود و بسیجیان باید بسیار مراقب باشند زیرا مسائل مالی و اقتصادی از مواردِ بسیار لغزنده و از دام‌های دشمن است.

وی هدف بسیج از حضور در عرصه‌های مختلف را دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و هویت انقلابی و ملّی در مقابل دشمن «غدار، زرنگ، متقلّب و شیطان‌صفت» خواند و گفت: دولت آمریکا امروز مظهر دشمنی استکبار با ملت ایران است.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به ضرورت هوشیاری دائم در مقابل شیوه‌های مختلف «دشمنی سخت و نرم استکبار» خاطرنشان کرد: از جمله موضوعات بسیار مهم در دشمنی نرم، استفاده از پروژه‌ «نفوذ» است.

وی «نفوذ جریانی و شبکه‌ای» را خطرناک‌تر از روش‌های دیگر خواند و افزود: در این روش، دشمن عمدتاً با دو وسیله‌ی «پول و جاذبه‌های جنسی ماهواره » در درون ملّت و در داخل کشور شبکه‌سازی می‌کند تا آرمان‌ها، باورها، و در نتیجه سبک زندگی را تغییر دهد.

لطفیان‌سرگزی با انتقاد از کسانی و جریان‌هایی که با اتهام افراطی‌گری، بسیج را تخطئه می‌کنند افزود: نمی‌گوییم این افراد و جریان‌ها، این کار را آگاهانه انجام می‌دهند اما با این اتهامات، دانسته یا ندانسته، خاکریز مستحکمِ بسیج را تضعیف و پروژه‌ی خطرناک نفوذ دشمن را تکمیل می‌کنند.

وی در تبیین اولویت‌های بسیج، تقوا و بصیرت را مورد تأکید قرار دادند و افزود: باید صحنه‌ی داخلی کشور، رد پای دشمنان و نقاط استحکام درونی را خوب درک کنیم و جایگاه رفیع و پُرعزت ملّت ایران را در منطقه و جهان بشناسیم.بسیج را یک ذخیره و گنج بی‌پایان خواند و تأکید کرد: به توفیق الهی، ملت ایران این گنج با ارزش را حفظ و بیشتر استخراج خواهد کرد و به کمک این همت‌ها و اراده‌ها و بصیرت‌ها، به اوج تعالی و ترقی مورد نظر خود خواهد رسید و کاری هم از دست دشمنان برنخواهد آمد.

انتهای پیام/3139/گ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول