اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات ضد آمریکایی کارکنان شرکت‌های نفتی ونزوئلا

رسانه ونزوئلایی «نوتیسیاس ونزولانو» گزارش داد که کارکنان شرکت‌های نفتی ونزوئلا در واکنش به افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از شرکت نفتی دولتی این کشور، دست به تظاهرات ضد آمریکایی زده‌اند.

تظاهرات ضد آمریکایی کارکنان شرکت‌های نفتی ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «نوتیسیاس ونزولانو»، کارکنان چندین شرکت نفتی در ونزوئلا روز گذشته در اعتراض به مداخلات آمریکا در امور داخلی این کشور و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به خیابان‌ها آمدند.

کارکنان مرکز پالایش نفت «پاراگوآنا» در شمال غربی ونزوئلا و کارکنان پالایشگاه نفت «پوئرتو لا کروز» در شمال شرقی این کشور در این تظاهرات حضور داشتند.

«خسوس سانچز» مدیر مرکز پالایش نفت «پاراگوآنا» در این رابطه عنوان کرد: کارکنان تمامی شرکت‌های نفتی در ونزوئلا برای مبارزه با کاپیتالیسم که درصدد ایجاد بی‌ثباتی در کشور می‌باشد، قوای خود را با یکدیگر متحد کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: صنعت ونزوئلا همواره به دفاع از منافع کارکنان خود و مقابله با هر آنچه که به ثبات کشور آسیب می‌رساند، متعهد خواهد بود.

در این تظاهرات کارکنان مرکز پالایش نفت «پاراگوآنا» با سر دادن شعارهایی از قبیل «ما فرزندان «هوگو چاوز» هستیم»، «مبارزه ادامه دارد» و «ملت متحد هرگز شکست نخواهد خورد» حمایت خود از سیاست‌های ضدامپریالیستی دولت ونزوئلا را اعلام کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات عنوان کرد: آمریکا با انجام اقدامات جاسوسانه خود خواستار تصرف منابع نفتی ونزوئلا است و قصد دارد که با انجام این قبیل اقدامات، مردم را درباره نیت مسئولان برای اداره این صنعت براساس منافع ملی به شک بیندازد.

وی تصریح کرد: قشر کارگر ونزوئلا به «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور وفادار خواهد بود و در مقابل تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌چینی‌های صورت گرفته علیه کشور ایستادگی خواهد کرد.

از سوی دیگر کارکنان پالایشگاه «پوئرتو لا کروز» نیز در این تظاهرات اعلام کردند که از انقلاب بولیواری ونزوئلا دفاع خواهند کرد و اجازه دخالت در امور داخلی این کشور را به آمریکایی‌ها نخواهند داد.

«میگل ریبرا» یکی از کارکنان پالایشگاه «پوئرتو لا کروز» که در این تظاهرات حضور داشت، در این رابطه خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم که شرکت آزاد و مستقلی باشیم و از قطرات نفت برای توسعه اجتماعی ونزوئلا استفاده کنیم.

«هکتور گیین» یکی از کارکنان شرکت نفتی دولتی ونزوئلا نیز در این راستا عنوان کرد: آمریکا دیگر فرصت خود برای جاسوسی از این شرکت را از دست داده است چراکه کارکنان این بخش هر روز بیش از پیش برای دفاع از این صنعت آگاه می‌شوند.

هفته گذشته «ادوارد اسنودن» پیمانکار اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا با افشای اسنادی اعلام کرد که آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و آژانس امنیت ملی این کشور با همکاری سفارت آمریکا در ونزوئلا در طول 10 سال گذشته به جاسوسی از شرکت نفتی دولتی این کشور آمریکای جنوبی مشغول بوده‌اند.

در بین اشخاصی که در طول این مدت مورد جاسوسی آمریکا قرار داشته‌اند، نام «رافائل رامیرز» که در بین سال‌های 2004 تا 2014 رئیس شرکت نفتی دولتی ونزوئلا بوده است نیز به چشم می‌خورد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به این جاسوسی عظیم آمریکا اعلام کرد که قطعا در روابط بین دو کشور تجدیدنظر خواهد کرد.

«گرن گرینوالد» روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی نیز اقدام دولت آمریکا یرای جاسوسی از شرکت نفتی دولتی ونزوئلا را نقض آشکار حاکمیت این کشور خوانده است.

براساس ادعای مقامات ونزوئلا، مداخلات «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) در امور داخلی ونزوئلا با نزدیک شدن این کشور آمریکای جنوبی به انتخابات مجلس افزایش یافته است؛ ونزوئلایی‌ها معتقدند که تمامی این اقدامات تلاشی از سوی آمریکا برای ایجاد خشونت در ونزوئلا و برهم زدن انتخابات مجلس این کشور با کمک اپوزیسیون ونزوئلا می‌باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول