اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پلیس برزیل برای متفرق کردن معترضین از مقابل کنگره متوسل به زور شد

پلیس برزیل موفق به عقب راندن معترضینی شد که در مقابل کنگره ملی این کشور اردو زده و خواستار عزل رئیس‌جمهور این کشور شده‌اند.

پلیس برزیل برای متفرق کردن معترضین از مقابل کنگره متوسل به زور شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «فول‌ها د سائوپائولو»، طبق گزارش‌های دریافتی پلیس برزیل روز گذشته با توسل به زور و ضرب و شتم موفق به عقب بردن گروهی از مردم شد که طی چند روز گذشته در مقابل مقر کنگره ملی این کشور تجمع کرده و خواستار استعفای «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل هستند.

برخی از گروه‌های معترض روز جمعه پس از اولتیماتوم نیروهای پلیس محل را ترک کردند و دیگر معترضین که در برابر تهدیدات پلیس از خود مقاومت زیادی را نشان داده می‌دادند پس از اولتیماتوم نهایی پلیس بساط چادرها را برچیده و خانه‌های خود بازگشتند.

علاوه بر این افراد در ابتدا بسیاری از معترضینی که در مقابل مقر کنگره ملی برزیل اردو زده بودند با توسل به زور از چادرهای خود بیرون کشیده شدند و بساط چادر آن‌ها توسط نیروهای پلیس برچیده شد؛ تمام وسایل آن‌ها در چادرها نیز به آن‌ها تحویل داده شد.

صاحبان تقریبا 20 تعداد از این چادرها با فرمان عقب‌نشینی نیروهای پلیس مقاومت کرده و در چادرهای خود ماندند تا زمانی که نیروهای پلیس به زور اسلحه آن‌ها را از چادرها بیرون کشیده و از محل دور کردند.

برخی از معترضین همچنان در محل باقی ماندند و بدون اینکه دست به کار خطرناکی بزنند تنها علیه دولت «روسف» فریادهایی از سر خشم و نارضایتی سر دادند.

تنها پس از مدتی از اولتیماتوم نیروهای پلیس به اردو زدگان مقابل ساختمان کنگره ملی در واقع پس از گذشت دقایقی از ساعت 19 به وقت محلی بساط دو اردوگاه که در قسمت‌های گوناگون باغ بزرگ مقابل کنگره دایر شده بود، به طور کامل برچیده شدند.

یکی از این گروه‌های مردمی که عقاید متعادل‌تری را نسبت به دیگر گروه مردمی دارند و خواستار آغاز استضیاح رئیس جمهور برزیل هستند زودتر از گروه دیگر محل اردو را ترک کردند و تنها چند چادر از خود به جای گذاشتند که توسط نیروهای پلیس عقب نشینی از منطقه خارج شدند.

اما گروه بعدی که عقاید سفت و سخت تری دارند و طرفدار برخوردی نظامی برای پایان دادن به دوران ریاست جمهوری «روسف» هستند، در مقابل هرگونه فرمان عقب نشینی نیروهای پلیس مقاومت کردند اما پس از مدتی از اولتیماتوم نیروهای پلیس و بدون هیچ گونه مشکلی محل اردو را ترک کردند.

مقامات برزیلی از بروز هرگونه اختلاف و درگیری بین نیروهای پلیس و گروه مردمی رادیکال هراس دارند چرا که برخی از اعضای این گروه مردمی را نیروهای پلیس و نظامیان سابق تشکیل می‌دهند که دولت را تهدید به دست گرفتن اسلحه و درگیری خشونت‌آمیز با نیروهای دولتی کرده‌اند.

تعداد افرادی که در مقابل کنگره ملی برزیل اردو زده بودند در حدود 200 نفر تخمین زده شدند؛ این افراد عموما از سوی افرادی در پشت پرده که خواستار عزل «روسف» از جایگاه ریاست جمهوری برزیل هستند، اجیر شده‌اند؛ برخی از این گرو‌ه‌های مخالف تحت حمایت و پشتیبانی احزاب اپوزیسیون برزیل هستند.

در این شرایط دادگاه قضایی برزیل اعلام کرده است که در صورتی اقدام به استیضاح رئیس جمهور این کشور خواهد کرد که شواهد و قرائن قانونی و قضایی در دست داشته باشد و جرم‌های مرتبط با مسئولیتی و ناتوانی وی در اداره امور کشور ثابت شده باشند .

راست گرایان افراطی برزیل ادعا می‌کنند که در انتخابات سال گذشته تقلب شده و معتقدند که «روسف» در نتایج انتخابات این کشور دست برده است و خواستار استیضاح وی شدند اما دادگاه فدرال برزیل مخالفت خود را با استیضاح رئیس جمهور این کشور اعلام کرد.

اپوزیسیون برزیل پیش‌تر نیز اعلام کرد که قصد دارد تا درخواست خود را مبنی بر بررسی ارتباط  احتمالی «روسف» با شرکت پتروبراس و تقلب وی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را تسلیم دادگاه عالی برزیل کند اما این درخواست از سوی دادگاه رد شد.

به گزارش فارس، «دیلما روسف» روز 7 اگوست (16 مردادماه) اعلام کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند مشروعیتی که مردم کشور با انتخاب وی از طریق آراء عمومی به عنوان رئیس‌جمهور برای دو دوره متوالی به این شخص داده‌اند را از وی سلب کند.

در ماه مارس 2014 (اسفند 92) بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

بدین منظور 13 سناتور، 22 نماینده، 2 فرماندار، خزانه‌دار حزب کارگران و همچنین چندین نفر از مقامات سابق بخش اجرایی دولت به منظور شناسایی عاملان پرونده فساد شرکت «پتروبراس» مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گفته دادستان کل برزیل، بین سال‌های 2004 تا 2012، 3 درصد از ارزش قراردادهای امضا شده توسط شرکت «پتروبراس» صرف پرداخت رشوه به مقامات آن و تامین مالی اتحادیه‌های سیاستمداران از جمله حزب حاکم کارگران و شریک اصلی آن حزب جنبش دموکراتیک برزیل می‌باشد.

رسوایی فساد مالی «پتروبراس» به شدت بر روی نفت این کشور تاثیر گذاشته و منجر به سقوط سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار «سائوپائولو» و بحرانی شدن وضع اقتصادی برزیل شده است.

این رسوایی همچنین مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول