اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در واکنش به ورود ناوهای هواپیمابر آمریکا به مجاورت آب‌های ونزوئلا

هشدار پارلمان آمریکای جنوبی به آمریکا

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد پارلمان آمریکای جنوبی (پارلاسور) ضمن حمایت از صلح در منطقه، درباره اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در کشورهای آمریکای جنوبی هشدار داد.

هشدار پارلمان آمریکای جنوبی به آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، پارلمان آمریکای جنوبی (پارلاسور) روز گذشته در واکنش به ورود ناوهای هواپیمابر آمریکایی به اقیانوس اطلس و قرار گرفتن آنها در مجاورت آب‌های ونزوئلا، ضمن حمایت از برقراری صلح در آمریکای جنوبی، درباره اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در کشورهای این منطقه هشدار داد.

«ویلیام فارینیاس» نماینده مجلس ملی ونزوئلا  در همایش «دفاع از اصول کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور)» در این باره گفت: قاره آمریکا به علت بهره‌مندی از منابع طبیعی ارزشمندی همچون نفت، همواره در معرض تهدیدات امپریالیسم آمریکا قرار داشته است.

وی در ادامه افزود: تمامی تهدیدات، مداخله‌جویی‌ها و جاسوسی‌های آمریکا در کشورهای آمریکای لاتینی به خاطر کنترل منابع طبیعی موجود در این کشورها است و ونزوئلا نیز در مرکز این اقدامات آمریکا قرار دارد.

«فارینیاس» همچنین خاطرنشان کرد: «پارلاسور» به زودی بیانیه جامعی در حمایت از صلح در آمریکای جنوبی و محکومیت ورود ناوهای هواپیمابر آمریکایی به این منطقه صادر خواهد کرد.

این نماینده مجلس ونزوئلا تصریح کرد: محل استقرار این ناوهای هواپیمابر در اقیانوس اطلس و در نزدیکی آب‌های ونزوئلا قرار دارد و قطعا نیروهای دفاعی و امنیتی آمریکای لاتین در این منطقه به حالت آماده‌باش درخواهند آمد.

از سوی دیگر «فرناندو سوتو روخاس» نماینده ونزوئلا در پارلمان آمریکای جنوبی در این راستا عنوان کرد: هدف اصلی آمریکا از این اقدامات دست یافتن به اطلاعات لازم درباره شرایط کشورهای آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا است؛ ونزوئلا همواره از سوی آمریکا مورد تهدید بوده و سیاست‌های آمریکا در قبال دولت این کشور همیشه بر پایه ایجاد بی‌ثباتی در ونزوئلا و سرنگونی دولت بولیواری برای دست یافتن به ثروت‌های نفتی این کشور قرار داشته است.

وی افزود: این راهبرد آمریکا باید برای همیشه از بین برود و ونزوئلا به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.

«روخاس» در ادامه تصریح کرد: «پارلاسور» باید با به راه‌اندازی یک مبارزه تعلیمی، مردم آمریکای جنوبی را متوجه سازد که امنیت و دفاع از این منطقه در حال حاضر در گرو توجه به چه مسائلی است.

این نماینده «پارلاسور» در پایان خاطرنشان کرد که پارلمان آمریکای جنوبی حکم دولتی صادر شده از سوی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که در آن از ونزوئلا با عنوان تهدیدی غیرعادی علیه امنیت این کشور یاد شده است را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول