اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعاون اداره کار گلستان:

ظرفیت‎های بخش تعاون در آموزش و پرورش گلستان تقویت می‎شود

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: استفاده از ظرفیت‎های بخش تعاون به منظور ارتقای کمی و کیفی در نظام آموزشی و پرورشی در مدارس و آموزشگاه‎های استان گلستان تقویت می‎شود.

ظرفیت‎های بخش تعاون در آموزش و پرورش گلستان تقویت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا سبزی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‎های استان گلستان اظهار کرد: تفاهم‎نامه همکاری مشترک بین ادارات کل کار و آموزش و پرورش تشکیل تعاونی آموزشگاهی به منظور گسترش همکاری، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از ظرفیت‎های آموزشی، پژوهشی و اجرایی در راستای بهبود وضعیت اشتغال است.

وی گسترش شبکه‎های تعاونی را با هدف کاهش حجم تصدی‎گری دولت و ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان عضو تعاونی‎ها برشمرد و تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح اقتصادی فرهنگیان و بسترسازی اشتغال پایدار و مولد در حوزه آموزش کشور تفاهم‎نامه در چارچوب قوانین و مقررات موجود امضاء شد.

شرکت‎های تعاونی هنرستانی توانمندسازی می‎شوند

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: تفاهم‎نامه مذکور در راستای اجرای قانون کلی سیاست‎های اصل 44 قانون اساسی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه بخش تعاونی منعقد شد.

سبزی حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناوری و مراکز رشد در قالب شرکت‎های تعاونی را یکی از موضوعات تفاهم‎نامه ذکر کرد و گفت: توانمندسازی هنرستان‎ها، شرکت‎های تعاونی هنرستانی و توسعه کارآفرینی در آنها، حمایت از تشکیل تعاونی‎های سهامی عام و فراگیر خدمات آموزشی فرهنگیان از دیگر موضوعات تفاهم‎نامه است.

وی با اشاره به تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: حمایت از تشکیل تعاونی‎ها در زمینه نظام آموزشی و حمایت قانونی از آنها پس از ارائه موافقت اولیه از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش جزو تعهدات است.

شرکت‎های تعاونی در اجرای طرح‎های تحقیقاتی و پژوهشی اولویت‎بندی می‎شوند

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: تسهیلات و اعتبارات به صورت سرمایه در گردش و یا سرمایه‎گذاری به شرکت‎های تعاونی پیش‎بینی و تخصیص داده می‎شود.

سبزی ارائه آموزش‎های لازم به مدیران و اعضای تعاونی‎ها را از دیگر تعهدات وزارت تعاون برشمرد و اظهار کرد: تشکیل تعاونی‎های خیرین آموزشی و مدرسه‎ساز حمایت می‎شود، همچنین حمایت از تشکیل شرکت‎های تعاونی در زمینه‎های صادرات، واردات، بازاریابی کالا و خدمات فرهنگی و آموزشی برای فرهنگیان به ویژه فرهنگیان مرزنشین در دستور کار است.

وی با اشاره به تعهدات اداره‌کل آموزش و پرورش در خصوص انعقاد این تفاهم‎نامه گفت: اولویت داشتن شرکت‎های تعاونی در اجرای طرح‎های تحقیقاتی و پژوهشی، ایجاد زمینه برای واگذاری مراکز آموزشی به شرکت‎های تعاونی خیرین، تودیع وجوه اداره شده به منظور تامین سرمایه‎گذاری و سرمایه در گردش تعاونی‎های نظام آموزشی از جمله تعهدات آموزش و پرورش گلستان است.

سبزی با اشاره به اینکه مدت تفاهم‎نامه مذکور چهار سال تعیین شده است، گفت: بعد از گذشت چهار سال تفاهم‎نامه تمدید می‎شود، این تفاهم در شش ماده تنظیم شده است.

انتهای پیام/83001/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول