اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان «آن 54 نفر» صورت گرفت

آغاز نگارش کتابی با موضوع ورزشکاران شهید خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نگارش کتاب «آن 54 نفر»، روایت ورزشکاران شهید استان آغاز شده است و دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.

آغاز نگارش کتابی با موضوع ورزشکاران شهید خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بهرام عزیززاده‌مقدم بعد از ظهر امروز در آئین 24 آبان «هفته کتاب و کتاب خوانی»، اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: کتاب الکترونیکی «آن 54 نفر» روایت ورزشکاران شهید خراسان جنوبی به زیور طبع آراسته می‌شود.

وی افزود: این کتاب در راستای نشر معارف و گنجینه‌های دفاع مقدس و اشاعه و تسری آن به آیندگان در قالبی مدون و نظام‎مند به نگارش درآمده که یکی از وجوه برجسته کار فرهنگی در صیانت از ارزش‌ها و انتقال پیام شهدا به نسل جوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: کار شناسایی ورزشکاران شهید، گردآوری آثار، وصایا و ضرورت پرداختن همه جانبه به زندگی‎نامه، سیره عملی شهدا و خاطرات همرزمان و خانواده‎های شهدای ورزشکار سبب شد که کار نگارش این کتاب با کمیت، کیفیت و جامعیت بیشتری دنبال شود.

عزیززاده‌مقدم یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که پس از انجام مراحل گردآوری، مصاحبه، نگارش متون کتاب، طبقه‎بندی و جمع‎آوری مستندات توسط یک تیم کاری جوان و متعهد حوزه ورزش و جوانان از امروز به صورت رسمی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین و تألیف کتاب «آن 54 نفر»، کاری مشترک توسط دفتر امور ایثارگران، حوزه روابط عمومی و اطلاع‎رسانی و دفتر گروه فرهنگی و تربیتی است که همزمان با دهه فجر امسال این اثر ارزشمند رونمایی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این اثر در سه فصل اصلی شامل دوران قبل از دفاع مقدس «حماسه مردمی و نهضت رهبری»، در طول دوران دفاع مقدس «ایثار و مقاومت» و پس از دوران دفاع مقدس«عزت و اقتدار» به روایت زندگی‎نامه، سیره عملی و آثار و وصایا و خاطرات ورزشکاران شهید تدوین می‌شود.

عزیززاده‎مقدم اضافه کرد: ارائه شمه‎ای از علل و عوامل پیروزی و تکوین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران پس از آن، گنجینه‌هایی از پیام شهدا و گزارش مختصر و مصور اهم اقدامات فرهنگی انجام شده در کتاب «آن 54 نفر» بوده، که در پایان اثر مسابقه چهار گزینه‌ای از دیگر بخش‌های پیش بینی کتاب است.

وی اظهار امیدواری کرد: تدوین و تألیف این اثر ارزشمند گامی کوچک برای معرفی شهدای ورزشکار باشد و مورد رضایت خداوند متعال و خانواده‌های صبور شهدا قرار گیرد.

انتهای پیام/69014/ت40/ض1002

با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول