اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: فعالیت «شارلی ابدو» مغایر با اصول آزادی بیان است

نماینده حقوق بشر وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اقدام نشریه «شارلی ابدو» در انتشار کاریکاتورهایی درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس روسیه در مصر، تأکید کرد که فعالیت این مجله کاملا مغایر با اصول مربوط به آزادی بیان است.

مسکو: فعالیت «شارلی ابدو» مغایر با اصول آزادی بیان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنستانتین دولگوف»، نماینده حقوق بشر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، فعالیت روزنامه فکاهی فرانسوی، «شارلی ابدو»، که به نشر کاریکاتورهای تحریک‌کننده قومیتی، نژادی مبادرت می‌ورزد، هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد.

بنا بر این گزارش، در تاریخ 31 اکتبر یک هواپیمای ایرباس روسیه در مسیر خود از شرم‌الشیخ مصر به سمت فرودگاه سنت پترزبورگ روسیه سقوط کرد و تمام 224 نفر سرنشین آن جان باختند. به دنبال این حادثه، مجله شارلی ابدو فرانسه چندین کاریکاتور مرتبط با این سانحه را منتشر کرد.

دولگوف در پیامی که در صفحه کاربری خود در توئیتر منتشر کرد، تأکید کرد: مسئولین شارلی ابدو مصرانه سعی دارند تا همواره نشان دهند هیچ وجه مشترکی با اصول خبرنگاری، آزادی بیان یا اصول اخلاقی بین‌المللی ندارند.

بر اساس این گزارش، مجله شارلی ابدو پس از آن توجه جامعه بین‌المللی را به خود جلب کرد که در ماه ژانویه به دنبال اقدام مسئولانش در انتشار یک کاریکاتور علیه مقدسات دین اسلام و به بهانه آزادی بیان مورد حمله تعدادی افراد مسلح قرار گرفت که در این رویداد 12 نفر کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول