اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رقابت خلبانان سوری برای هدف قراردادن تروریست‌های داعش

در گزارش رسانه‌های روسی از آمادگی نیروی هوایی سوریه، همه چیز از عزم و اراده ارتش و نیروهای مقاومت در مقابله با تروریسم تکفیری-صهیونیستی داعش حکایت دارد.

رقابت خلبانان سوری برای هدف قراردادن تروریست‌های داعش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بازدیدهای اخیر خبرنگاران روسی از پایگا‌ه‌های هوایی سوریه، خبرها از آمادگی بی‌سابقه نیروی هوایی این کشور در نبرد با تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی داعش حکایت دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش امروز خود درباره سفر خبرنگاران و اصحاب رسانه به پایگاه «حما» اینگونه آغاز می‌کند؛ «درحالی که خلبانان ارتش سوریه، همچنان از جنگنده‌های قدیمی مافوق‌صوت میگ-21 استفاده می‌کنند، چهارسوی کشور را زیرنظر دارند. نیروی هوایی سوریه از شمال در استان‌های اِدلب و حما، از شرق در استان رقه و همچنین از جنوب در شهر پالمیرا، بر متجاوزان کشور خود می‌تازند.»

تاکنون تروریست‌ها به‌رغم دریافت پشتیبانی تسلیحاتی از سوی کشورهایی نظیر قطر، ترکیه و عربستان، در تصرف پایگاه استراتژیک حما ناکام مانده‌اند.

این فرودگاه نظامی، یکی از 15 پایگاه هوایی نظامی در سوریه است. پایگاه هوایی «کویرس» در حدود 50 کیلومتری شهر مهم حلب نیز، سرانجام روز سه‌شنبه پس از گذشت دو سال، از محاصره تروریست‌های تکفیری داعش خارج شد.

آزادسازی کویرس، شکست بزرگی برای جبهه تکفیری منطقه و متحدان غربی-صهیونیستی آنها محسوب می‌شود. با تسلط ارتش سوریه بر این پایگاه، مناطق تحت سیطره نیروهای مقاومت سوری-لبنانی گسترش خواهد یافت و این نیروها امکان بیشتری برای بسط و توسعه عملیات خود علیه متجاوزان بدست می‌آورند.

آنچه از گزارش خبرنگاران درباره فرودگاه حما بعنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های ارتش بر‌می‌آید، انگیزه خلبانان میگ‌های 21 و 23 برای تاختن بر دشمنان کشورشان است.

اسپوتنیک در ادامه می‌نویسد، یکی از خلبانانی که روزانه بین 2 تا 4 عملیات هوایی را برای سرنگونی مواضع داعش انجام می‌دهد، در مصاحبه با خبرنگار، از قدرتمند بودن پرنده هوایی خستگی‌ناپذیر و افسانه‌ای میگ-21 صحبت می‌کند.

او می‌گوید: «در هر مأموریت، پس از اینکه گزارش گروه اطلاعات عملیات بدست ما می‌رسد، برای نابودی مواضع تروریست‌ها، از قبیل انبار مهمات، تجهیزات نظامی و خمپاره‌اندازهای آنان رهسپار میدان نبرد می‌شویم تا کشور خود را از وجود متجاوزان وهابی و تکفیری پاک کنیم.»

گرچه حفظ ارتفاع 4.5 کیلومتری از سطح زمین، امری حیاتی برای تیزپروازان ارتش سوریه محسوب می‌شود، اما آنان گاهی مجبورند برای تأثیر بیشتر در پیاده‌سازی اهداف عملیات، از این ارتفاع نیز پایین‌تر بیایند.

خلبانان نیروی هوایی سوریه، هریک برای پیروزی در اهداف محوله‌ی خود از دیگری سبقت می‌جویند. پیروزی‌های ارتش و مقاومت سوریه در روزها و هفته‌های اخیر همواره بر سر زبان‌ها بوده است. به گفته سرتیپ «علی میهوب» سخنگوی ارتش جمهوری عربی سوریه، نیروی هوایی این کشور در روزهای گذشته چیزی حدود 100 سورتیِ رفت و برگشت را برای هدف قرار دادن داعش در شهرهای حما، حمص، ادلب، حلب، دیرالزور، رقه و دمشق انجام داده‌اند که طی این سلسله عملیات، ده‌ها خودروی نظامی، زاغه مهمات، مراکز فرماندهی و دژهای تجمع تروریست‌ها نابود شده است و شمار بسیاری از آنان به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول