اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین:

بهشت فاطمه از کارآمدترین آرامستان‌های کشور محسوب می‌‌شود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: آرامستان بهشت فاطمه (س) با دارا بودن تجهیزات کامل فضای سبز در مساحتی بالغ بر 2 هزار هکتار از کارآمدترین آرامستان‌های کشور محسوب می‌‌شود و در این بین حائز رتبه نخست است.

بهشت فاطمه از کارآمدترین آرامستان‌های کشور محسوب می‌‌شود

غلامرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: آرامستان بهشت فاطمه (س) با دارا بودن تجهیزات کامل فضای سبز در مساحتی بالغ بر دو هزار هکتار از کارآمدترین آرامستان‌های کشور محسوب می‌شود و در این بین حائز رتبه نخست است.

وی افزود: سالن تطهیر معراج این آرامستان مجهز به تصفیه‌خانه فاضلاب، دستگاه بی‌خطرساز شیمیایی برای از بین بردن تمام زباله‌ها، لوازم و البسه اموات، سه دستگاه هواساز و اگزاست فن برای پاکسازی هوای داخل مجموعه است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین بیان کرد: دو سردخانه به صورت انفرادی به ظرفیت 76 کشو شامل دو بخش بالای صفر برای اجساد روزانه و زیر صفر و یک سردخانه عمومی با گنجایش دو هزار نفر برای استفاده در موارد بحران و ضروری در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

ابراهیمی ادامه داد: دامنه فعالیت این سازمان حوزه شهر قزوین بوده ولی به منظور امکانات و تجهیزات مناسب به ویژه در بخش تغسیل، تکفین و حمل اموات عملاً به بخش قابل توجهی از شهرهای استان قزوین خدمات می‌دهد.

راه‌اندازی بازیگاه کودک در آرامستان بهشت فاطمه (س)

این مسئول راه‌اندازی بازیگاه کودک را یکی دیگر از اقدامات سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین دانست و گفت: این سازمان به منظور ایجاد فضای مناسب برای خانواده‌هایی که تمایل ندارند کودکانشان در مراسم تشییع حضور داشته باشند، بازیگاهی را در آرامستان بهشت فاطمه (س) راه‌اندازی کرده است که به موجب این بازیگاه، کودکان می‌توانند تا پایان مراسم تشییع از فضا و امکانات بازیگاه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین اضافه کرد: این بازیگاه در مساحت 200 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 116 میلیون ریال به صورت امانی از محل درآمدهای این سازمان اجرایی شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: یکی از دغدغه خانواده‌های متوفی برگزاری مراسم‌های ترحیم و تهیه ایاب و ذهاب مبنی بر حضور بر سر مزار متوفی است به همین منظور سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین حسینیه‌ای را به مساحت 200 متر با هزینه‌ای بالغ بر 133 میلیون ریال برای برگزاری مراسم‌های ترحیم راه‌اندازی کرده است.

وی نزدیکی محل برگزاری ترحیم به مزار متوفی را از مزایای این طرح دانست و اضافه کرد: این طرح موجب می‌شود مواردی همچون مشکل پارکینگ، تهیه ایاب و ذهاب و هدر رفت زمان برطرف شود، همچنین این طرح موجب حضور حداکثری شرکت‌کنندگان در مراسم ترحیم بر سر مزار متوفی می‌شود که با قرائت فاتحه برای مرحوم، مزایای اخروی را به همراه دارد.

راه‌اندازی ایستگاه ویلچر در آرامستان بهشت فاطمه (س) 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین همچنین از راه اندازی ایستگاه ویلچر در آرامستان بهشت فاطمه (س) خبر داد و گفت: سازمان آرامستان‌های قزوین بنا بر رعایت اصول مناسب‌سازی و سهولت در رفت و آمد معلولان، جانبازان و همچنین افراد سالخورده تصمیم به اصلاح بخش‌هایی از معابر و خیابان‌های آرامستان بهشت فاطمه (س) گرفت.

ابراهیمی اضافه کرد: بر اساس این تصمیم معابری که منتهی به قطعه‌های عروجیان می‌شود مناسب‌سازی شده و رفت و آمد برای این افراد بدون هیچ دغدغه‌ای صورت می‌گیرد.

وی تشریح کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین برای افراد سالخورده‌ای که قادر به پیاده‌روی نیستند ایستگاه ویلچر را راه‌اندازی کرده است که در ابتدای ورودی این آرامستان واقع است و این افراد می‌توانند بنا به نیاز از امکانات این ایستگاه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین ادامه داد: این طرح با مبلغی بالغ بر 53 میلیون ریال به صورت امانی و از محل درآمدهای این سازمان اجرایی شده است.

روشنایی‌های آرامستان بهشت صدر مجهز به سیستم خورشیدی است

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه آرامستان بهشت صدر یکی از آرامستان‌های قدیمی شهر قزوین است و قبور در این آرامستان به صورت نامنظم بوده و از نظم خاصی برخوردار نیست، امکان کابل‌کشی زمینی به منظور تأمین روشنایی این مکان امکان‌پذیر نبود.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور با مطالعات صورت گرفته و برآورد هزینه و استفاده بهینه از انرژی سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین بر آن شد تا از سیستم‌های خورشیدی برای تأمین روشنایی آرامستان بهشت صدر استفاده کند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین عنوان کرد: در حال حاضر آرامستان بهشت صدر از چهار عدد نورافکن خورشیدی برای تأمین روشنایی با هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/77020/صا40/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول