اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

از حضور خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در افتتاحیه تا برگزاری منظم مسابقات

افتتاحیه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان شب گذشته با حضور خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار و رقابت شرکت‌کنندگان در این مسابقات از امروز با نظم خاصی به طور رسمی آغاز شد.

از حضور خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در افتتاحیه تا برگزاری منظم مسابقات

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان شب گذشته با حضور احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن، سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز قرآنی اوقاف و جمعی از دوستداران قرآن در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.

دکور این مراسم بسیار ساده و زیبا با عکس‌های قاریان مهاجر الی‌الله نیز تزئین شده بود. هر ساله مرسوم است مراسم افتتاحیه با تلاوت نفر اول دوره قبل آغاز شود اما افتتاحیه این مراسم با تلاوتی از سیدجواد حسینی آغاز شد که تعجب بسیاری از حاضران را به دنبال داشت.

یکی از نکات قابل توجه حضور پرشور مردم و پربودن تمامی صندلی‌های سالن بود. البته حضور خادمان حرم حضرت معصومه(س) نیز زینت‌بخش این مراسم شده بود.

خادمان حرم حضرت معصومه(س) با همراه داشتن قرآن و شمعدان‌هایی شوری خاص به مراسم دادند. آن‌ها شمعدان‌ها را بر روی سن گذاشتند که زیبایی خاصی به سالن برگزاری مسابقات داد.

بعد از افتتاحیه قرعه‌کشی شرکت‌کنندگان صورت گرفت و صبح امروز 20 آبان‌ماه مسابقات به صورت رسمی در رشته‌های حفظ کل، 20 جز، قرائت و ترتیل با نظمی خاص آغاز شد.

این مسابقات بعدازظهر با برگزاری رقابت رشته‌های اذان، حفظ 10 جزء و ادامه رشته‌های قرائت و حفظ 20 جزء پیگیری می‌شود. این دوره از جشنواره فردا هم با برگزاری ادامه مسابقات رشته‌های حفظ 5 تا 10 جزء پیگیری و با برگزاری مرحله فینال رشته‌های مختلف به همراه مسابقات رشته مداحی پیگیری می‌شود.

همچنین رقابت رشته‌های مختلف خواهران هم مانند برادران پیگیری و سی‌امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان فردا شب به پایان می‌رسد.

این دوره از مسابقات در چندین سالن و همایش در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) که دارای امکانات بسیار خوبی است برگزار و برخی از رشته‌های بانوان در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی در حال پیگیری است.

در کنار برگزاری مسابقات برنامه‌های جانبی مختلف از جمله بازدید از موزه قم، قم گردی، بازدید از منزل امام، زیارت امامزاده موسی مبرقع، بازدید از کارگاه ساخت ضریح امامین عسگرین، زیارت شهدای گمنام در کوه خضر نبی، دیدار با آیت الله جوادی آملی، زیارت و غبارروبی حرم حضرت معصومه به همراه زیارت مسجد مقدس جمکران برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

حضور چهره‌های سرشناس و قاریان و حافظان مطرح از جمله موسی معتمدی، مهدی غلام‌نژاد، سعید پرویزی، مجید فقیه، جواد سلیمانی و برخی از چهره‌های دیگر از جمله ویژگی‌های این جشنواره است.

به گزارش فارس، جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان فردا شب با برگزاری آیین اختتامیه به پایان می‌رسد و لوح ویژه جشنواره توسط مسئولان برگزاری به مسئولان دانشگاه تربیت معلم به عنوان میزبان دوره بعدی تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول