اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتراض رسمی ونزوئلا به نقض حریم هوایی‌ این کشور توسط آمریکا

دولت ونزوئلا مراتب اعتراض رسمی خود به نقض حریم هوایی این کشور توسط آمریکا را به کاردار این کشور در «کاراکاس» اعلام کرد.

اعتراض رسمی ونزوئلا به نقض حریم هوایی‌ این کشور توسط آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اونیورسال»، وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که دولت این کشور روز گذشته اعتراض رسمی خود به نقض حریم هوایی ونزوئلا توسط آمریکا را به کاردار این کشور در «کاراکاس» تحویل داده و این اقدام را تجاوز آشکار به خاک ونزوئلا خوانده است.

در گزارش وزارت امور خارجه ونزوئلا آمده است که «آلخاندرو فلمینگ» معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور آمریکای شمالی با تحویل اطلاعات لازم درباره نقض حریم هوایی ونزوئلا توسط آمریکا، خواستار ارائه یک توضیح رسمی از سوی این کشور شده است.

از سوی دیگر «لی مک کلنی» کاردار آمریکا در ونزوئلا نیز ضمن به رسمیت شناختن ادعای این کشور آمریکای جنوبی مبنی بر نقض حریم هوایی خود توسط آمریکا، موافقت کامل خود با «فلمینگ» را اعلام کرد.

«سائول اورتگا» نماینده مجلس ونزوئلا این اقدام آمریکا را با انتخابات مجلس ونزوئلا در 6 دسامبر (15 آذر) مرتبط دانست و گفت: آمریکا درصدد ایجاد خشونت در ونزوئلا است تا از این طریق بتواند حکم دولتی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا علیه این کشور را به جریان بیندازد؛ در ماه مارس (اسفند) گذشته «اوباما» با صدور یک حکم دولتی ونزوئلا را تهدیدی علیه امنیت آمریکا خوانده بود.

8 نوامبر (17 ابان) «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که یک هواپیمای متعلق به گارد ساحلی آمریکا بدون مجوز ورود به ونزوئلا، در آسمان این کشور پرواز می‌کند.

وی در این‌باره اذعان داشت که هواپیمای مدل «Dash-8» آمریکایی زمانی که در حوالی جزایر «لوس مونخه» واقع در مناطق شمال شرقی «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) پرواز می‌کرد، توسط نیروهای دفاعی ونزوئلا شناسایی شد. 

«پادرینو» در ادامه تصریح کرد که پرواز بدون مجوز این هواپیما بر فراز آسمان ونزوئلا تجاوز به اصول حقوق حمل و نقل هوایی قلمداد می‌شود چرا که این هواپیما بدون اعلام ورود خود به برج‌های کنترل هوایی وارد آسمان ونزوئلا شده است.

به گزارش فارس، روابط بین آمریکا و ونزوئلا پس از آن که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، متشنج شد؛ اقدامی که انتقادات مقامات بلند پایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را برانگیخت.

3 ژوئن 2015 (13 خرداد) نیز رئیس مجلس ملی ونزوئلا عنوان کرد که بخش‌های امپریالیستی آمریکا درصدد ایجاد موانع در روابط میان این کشور و ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول