اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط محققان پژوهشگاه مواد و انرژی انجام شد

طراحی و ساخت آبگرمکن خورشیدی لوله گرمایی

طراحی و ساخت آبگرمکن خورشیدی لوله گرمایی با سیال عامل آب ـ اتانول در پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد.

طراحی و ساخت آبگرمکن خورشیدی لوله گرمایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در کرج، حمیدرضا حقگو عضو هیئت علمی پژوهشکده انرژی و مجری طراحی و ساخت آبگرمکن خورشیدی لوله گرمایی گفت: تامین انرژی برای فرآیندها و تجهیزات انرژی بر و مراکز مصرف با استفاده از کلکتورهای خورشیدی از اهداف مهم تحقیقات در بخش انرژی است.

وی با بیان اینکه ویژگی کلکتورهای لوله گرمایی انتقال حرارت با شدت زیاد و کارآیی خوب است، افزود: در پژوهش انجام شده تاثیر سیال مخلوط آب و الکل و نیز تاثیر به کارگیری فتیله بر کارآیی و میزان انتقال حرارت لوله گرمایی در زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از نتایج به دست آمده کلکتور مناسب برای شرایط جغرافیایی کشور ساخته و آزمایش شده است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: به این لحاظ ابتدا مجموعه‌ای از لوله‌های گرمایی بر اساس معیارهای طراحی این سیستم‌ها ساخته و با ترکیب‌های مختلف آب – اتانول ( صفر درصد اتانول وتا 100 درصد اتانول ) و با داشتن فتیله و بدون آن ساخته و در زوایای مختلف استقرار یافته و با تامین انرژی گرمایی، مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی گفت: با استفاده از نتایج بدست آمده بهترین مورد برای به کارگیری در شرایط جغرافیایی کشور انتخاب شده و کلکتور خورشیدی با نسبت  50 درصد آب و اتانول ساخته شده است.

حقگو اظهار داشت: کلکتور خورشیدی ساخته شده مورد آزمایش قرا گرفته و راندمان 52 درصد به دست آمده است.

انتهای پیام/2302/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول