اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ایدز مرکز بهداشت تبریز مطرح کرد

440 نفر مبتلا به ایدز در آذربایجان‌شرقی / به صدا درآمدن زنگ خطرهای موج سوم ایدز

کارشناس ایدز مرکز بهداشت تبریز با بیان اینکه زنگ خطرهای موج سوم ایدز از طریق رابطه جنسی در ایران به صدا در آمده است، گفت: هم‌اکنون 440 نفر مبتلا به ایدز در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است.

440 نفر مبتلا به ایدز در آذربایجان‌شرقی / به صدا درآمدن زنگ خطرهای موج سوم ایدز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا یوسفی عصر امروز در نشست خبری همایش «ایدز از غصه بیماری تا قصه تنهایی» اظهار داشت: از این بین 88 درصد مرد و 12 نفر شامل زنان می‌شود.

وی با اشاره به بیشترین میانگین سنی آمار مبتلایان به این بیماری نیز یادآور شد: هر چند در کل دنیا میانگین سنی آمار بیماران مبتلا به اچ آی وی، بین 15 تا 24 سال است ولی این سن در ایران و تبریز بین 25 تا 34 سال است.

یوسفی با بیان اینکه 35 میلیون نفر در جهان مبتلا به ایدز هستند، گفت: از این میان سالانه 2 میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

این کارشناس مرکز بهداشت با تاکید بر اینکه آمار ابتلا به ایدز طی سال 93 از طریق راه جنسی افزایش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در حالی که تا سال 93، 30 هزار نفر مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شده‌اند، ولی آمار اصلی این مبتلایان حدود 100 هزار نفر است؛ یعنی هنوز 70 هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور شناسایی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز آمار سال 94 ارائه نشده است، گفت: 43.7 درصد از مبتلایان از طریق تزریق مواد مخدر و 37.3 درصد از مبتلایان نیز از طریق راه جنسی مبتلا شده‌اند.

یوسفی ادامه داد: زنگ خطرهای موج سوم ایدز در کشور به صدا در آمده است و امکان وقوع این موج به طور عظیم بسیار محتمل است.

کارشناس ایدز مرکز بهداشت تبریز افزود: باید مردم را با روش‌های انتقال و پیشگیری از ایدز آشنا کنیم که چطور خود را در برابر این ویروس محافظت کنند و در حین مراقبت از خود، از ترس‌های نا‌به‌جا پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاعات مردم نسبت به راه‌های انتقال این بیماری افزایش یابد، تصریح کرد: در این بیماری نیاز به قرنطینه افراد نیست که باید تمام این موضوعات را در جامعه آموزش دهیم.

یوسفی یادآور شد: ایدز بیماری‌ای چند وجهی است و فقط در زمینه بهداشتی و درمانی خلاصه نمی‌شود و جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارد که برای ‌آن تمام ارگان‌ها و نهادها باید دست به دست هم دهند.

انتهای پیام/60002/گ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول