اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی خبر داد

فروش نمک دریاچه ارومیه برای مصارف درمانی

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به فروش نمک در حاشیه دریاچه ارومیه گفت: این نمک‌ها برای مصارف درمانی استفاده می‌شود و گزارشی برای مصرف خانگی و غذایی دریافت نکرده‌ایم.

فروش نمک دریاچه ارومیه برای مصارف درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، خلیل ساعی ظهر امروز در دیدار با فعالان محیط زیست و انجمن سبز اندیشان تبریز بر استفاده از توان بخش مردمی و گروه‌های مردم نهاد در احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: برنامه‌های متعددی در استان در حال اجراست و در این میان پذیرای برنامه‌های پیشنهادی جدید در ستاد احیای دریاچه ارومیه هستیم.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی افزود: امسال تلاش داریم تا استفاده بهتری از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه فعالان محیط زیست استان ببریم و نظم بیشتری به همکاری‌‌ها بدهیم.

وی ادامه داد: در زمینه کاشت محصولاتی در دریاچه ارومیه که مانع طوفان‌های نمکی شود اقدامات خوبی صورت گرفته و گز و نهال‌هایی کاشت شده که مانع منتشر ریزگردهای زمینی شود و خزانه‌ای برای تولید نهال در نظر گرفته شده است.

ساعی یادآور شد: در 25 روز گذشته پیشرفت خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده ارتفاع این گزها به دو متر نیز برسد.

وی با اشاره به اولویت‌های اجرایی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان گفت: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های مهم در دو سال گذشته در استان بوده است و استاندار آذربایجان‌شرقی نیز بر این امر تاکید کرده است.

مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه فعالیت انجمن‌های زیست محیطی در استان فضای مناسبی فراهم شده، افزود: امکان فعالیت در فضایی آزاد برای فعالان فراهم شده که این امر در سایه تدبیر مسئولان عالی استان فراهم شده است.

وی به دیدار فعالان محیط زیست و انجمن‌های فعال در زمینه دریاچه ارومیه با مسئولان مختلف استانی اشاره کرد و گفت: مسئولان نیز از فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش تقدیر کردند و از فضای به وجود آمده راضی بودند.

مشاهده بیماری در حاشیه دریاچه ارومیه

وی با اشاره به آزمایشات انجام شده در مورد بیماری‌یابی در اطراف دریاچه ارومیه گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه آزمایش‌هایی انجام داده که متاسفانه مواردی مشاهده شده و این دانشگاه در این زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد.

ساعی با بیان اینکه استفاده از نمک دریاچه ارومیه در سال گذشته صورت نگرفته است، گفت: امسال مجوزهایی برای برداشت محدود نمک به خصوص برای نمک‌پاشی در جاده‌ها با توجه به سرد بودن و یخبندان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فروش نمک در حاشیه دریاچه ارومیه گفت: این نمک‌ها برای مصارف درمانی استفاده می‌شود و گزارشی برای مصرف خانگی و غذایی دریافت نکرده‌ایم.

ضرورت گردش آب در دریاچه ارومیه

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی تصریح کرد: در زمینه ضرورت گردش آب در دریاچه ارومیه اقداماتی انجام می‌شود و در این میان به نقش پل روگذر دریاچه ارومیه و اصلاح برخی مسائل توجه می‌شود.

وی با اشاره به برداشت بی‌رویه آب از چاه‌های غیرمجاز در اطراف دریاچه ارومیه گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم تا اقدام‌های حمایتی صورت گیرد و زمینه ارتزاق کشاورزان نیز قطع نشود.

وی خواستار مدیریت بهتر در زمینه آبیاری فضای سبز شد و گفت: در این مورد اقداماتی انجام داده‌ایم اما نباید انتظار داشت تا به صورت دفعه‌ای و به یک باره مشکلات حل شود.

انتهای پیام/60002/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول