اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس:

65 گروه جهادی در فارس فعال هستند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس گفت: 65 گروه جهادی دانش‌آموزی در نقاط محروم استان فارس خدمت‌رسانی می‌کنند.

65 گروه جهادی در فارس فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجعفر دوستدار بعدازظهر امروز در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: از 65 گروه جهادی که در استان فارس فعال هستند فعالیت گروه‌های شیراز بسیار برجسته است و علاوه بر آن برگزاری طرح‌های مانند سراج و پیمان جوانمردی در راستای افزایش حس دگر‌خواهی در دانش آموزان مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود تلاش‌های انجام‌شده، در مباحث فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی غفلت‌هایی نیز داشته‌ایم چنانکه یکی از غفلت‌های ما، غفلت از مسجد بوده چراکه بعد از انقلاب، حاکمیت احساس کرده که چون انقلاب از مسجد نشأت‌گرفته مساجد مشکلی نخواهند داشت و مردم نیز گمان کرده‌اند حکومت متولی مساجد است و این غفلت باعث شده که اکنون با 15 تا 16 متولی مساجد مظلوم و مهجور مانده‌اند.

دوستدار ادامه داد: مساجد ما کم‌جمعیت و کم رونق شده و تنها کارکرد آنها به نماز محدودشده که گاه با جمعیت کم جوان برگزار می‌شود و غفلت دوم ما این لوده که باوجود تأکیدهای رهبری تنها به لایه‌های بیرونی تهاجم فرهنگی و لایه‌های درونی را مورد مداقه قرار نداده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس تصریح کرد: غفلت دیگر ما غفلت از نوجوانان و جوانان بوده که برخی افراد کار فرهنگی برای کودکان را دون شأن خود می‌دانند درحالی‌که شهید مطهری که اصول فلسفه و روش رئالیسم را نوشته، داستان و راستان را برای کودکان تألیف کرد و اهمیت این کار را کمتر نمی‌دانست.

وی یادآور شد: نوک حمله تهاجم فرهنگی در کف حیاط مدرسه رخ می‌دهد و اما بودجه و تمرکز و فعالیت‌های ما در جای دیگری است و دلسوزان باید برای غفلت زدایی در این زمینه اقدام کنند.

دوستدار بیان کرد: در بسیج دانش‌آموزی حرکت‌هایی با حمایت شورا و شهرداری انجام‌شده که اگر این حمایت‌ها تکمیل شود می‌توانیم در راستای غفلت زدایی بهتر کارکنیم.

رئیس بسیج دانش‌آموزی فارس متذکر شد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما راهکار دانش‌آموزمحوری برای تمرین مدیریت و بر عهده گرفتن مسئولیت است که این ابتکار از شیراز شروع شد و اکنون در کشور اجرایی شده است.

وی افزود: در این راستا 4 هزار دانش‌آموز را آموزش دادیم تا مسئولیت بسیج دانش‌آموزی را برعهده‌گرفته و کادرسازی طراز انقلاب از این طریق محقق شود.

تولید نوشت‌افزار با مفاهیم بومی دیگر موردی بود که وی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: کاراکتر «امین و مینا» در این نوشت‌افزارها بومی‌سازی شده و معرفی شخصیت ملاصدرا و شهدا و مباحثی مانند نماز جماعت بحران آب و ... از این طریق انجام می‌شود ضمن این‌که سررسید از «مهر تا مهر» و مجموعه کلیپ‌ها و کتاب‌های با محوریت آموزش سبک زندگی نیز در دستور کار ما بوده است.

طرح همکلاسی آسمانی برای معرفی با شهدای دانش‌آموزی و سرگذشت پژوهشی، اجرای دوره تربیت مدیران تراز انقلاب، راه‌اندازی دو مسجد دانش‌آموزی در شیراز و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی برای افزایش مطالعه و دیدار فرماندهان دفاع مقدس با نوجوانان دیگر مواردی بود که دوستدار به‌عنوان فعالیت بسیج دانش‌آموزی به آن پرداخت.

رئیس بسیج دانش‌آموزی فارس سپس گفت: در طرح آیه‌های تمدن بیش از 7 هزار دانش‌آموز خدمات علمی رایگان دریافت می‌کنند و بسیج دانش‌آموزی فعالیت‌های متعددی را برای شکوفایی استعدادهای نخبگی به‌ویژه درزمینهٔ «آی تی» و رباتیک انجام داده است.

به گزارش فارس، در این جلسه مبلغ 250 میلیون ریال از طرف شورای شهر شیراز به سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس اهدا شد.

انتهای پیام/2448/گ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول