اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با شکایت محمود عباس

دیوان بین‌المللی کیفری اتهامات علیه اسرائیل در زمینه جنایات جنگی را بررسی می‌کند

بعد از شکایت رئیس تشکیلات خودگردان از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری به او گفت بررسی می‌کند آیا دور جدید خشونت‌ و درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها جنایت جنگی محسوب می‌شود یا نه.

دیوان بین‌المللی کیفری اتهامات علیه اسرائیل در زمینه جنایات جنگی را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه «محمود عباس» روز گذشته (جمعه) شکایت‌هایی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی به دادگاه جنایات کیفری ارائه داد، «فاتو بنسودا» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری به او گفت، بررسی می‌کند آیا دور جدید خشونت‌ و درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها جنایت جنگی محسوب می‌شود یا نه.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، بنسودا با اشاره به تنش اخیر میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، بر لزوم آرامش و خویشتن‌داری همه طرف‌ها و پایان خشونت‌ها تاکید کرد و گفت: «افراد بی‌گناه در هر دو طرف کشته و زخمی‌‌ شده‌اند».

بر اساس این گزارش، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری بررسی اولیه شکایت‌های جنایت‌های جنگی مربوط به جنگ غزه 2014 و شهرک‌سازی در ژانویه 2015 را آغاز کرده است. 

بنا بر این گزارش، در شکایت‌های ارائه شده اخیر، رژیم صهیونیستی به انجام جنایات جنگی در تحرکات کنونی قدس و کرانه باختری (انتفاضه قدس) متهم شده است. از این رو، بنسودا قرار است بررسی کند آیا هیچ یک از مدارک ارائه شده، شامل جنایت جنگی هست یا خیر.

در اسناد ارائه شده، جزئیات دقیقی درباره اعدام میدانی فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی توضیح داد شده و فیلم‌هایی ویدئویی برای مستند کردن آن ضمیمه شکایت‌ها شده است.

بنسودا پیشتر هشدار داده بود هر فرد یا طرفی که دستور انجام جنایت دهد یا آن را تحریک یا تشویق کند، در حوزه قضایی دادگاه بین‌‌المللی لاهه قرار می‌گیرد و در سطح ملی یا بین‌المللی تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول