اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نویسنده برجسته آرژانتینی در گفت‌وگو با فارس:

«پرونیست‌ها» به نامزد اپوزیسیون رأی نمی‌دهند/ حزب حاکم پیروز انتخابات آرژانتین است

روزنامه‌نگار و تحلیلگر آرژانتینی حمایت پرونیست‌ها از نامزد اپوزیسیون را در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین ضعیف و احتمال پیروزی نامزد حزب حاکم را در دور دوم این انتخابات بسیار زیاد دانست.

«پرونیست‌ها» به نامزد اپوزیسیون رأی نمی‌دهند/ حزب حاکم پیروز انتخابات آرژانتین است

به گزارش خبرگزاری فارس، انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین روز یکشنبه (سوم آبان) با شرکت بیش از 32 میلیون نفر از مردم این کشور برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب آرای مورد نیاز نشدند و این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

بر اساس برنامه اعلام شده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در 22 نوامبر (1 آذر) برگزار خواهد شد.

«استلا کالونی» نویسنده برجسته آمریکای لاتین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آمریکای لاتین خبرگزاری فارس در بوینوس آیرس، به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که روز یکشنبه (سوم آبان) برگزار شد، پرداخت.

وی گفت: پرونیست‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین از «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون حمایت نخواهند کرد.

کالونی در ادامه افزود: طرفداران «سرخیو ماسا» کاندیدای حزب «ائتلاف آرژانتین جدید» که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری کشور حذف شد؛ با چشم تردید به «ماکری» می‌نگرند.

روزنامه‌نگار کهنه‌کار آرژانتینی در این رابطه گفت که در برخی از استان‌ها «ماسا» بیشترین آرا را از آن خود کرد اما با این وجود وی در دوره اول حذف شد؛ هم‌اکنون احتمال این‌که طرفداران وی در این استان‌ها به حمایت از «دنیل سیولی» کاندیدای ریاست جمهوری آرژانتین و پیروز دور اول انتخاباتی این کشور برخیزند و به وی رای بدهند، بسیار زیاد است.

«کالونی» ضمن ابراز تعجب از نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که 25 اکتبر (3 آبان) برگزار شد، اذعان داشت: بعید می‌دانم که پرونیست‌ها در دوره بعدی به نماینده حزب «تغییر می‌دهیم» رای بدهند؛ حتی تغییر رای مردم استان‌های آرژانتین به نفع «سیولی» را محتمل‌تر می‌دانم و معتقدم که مردم به کاندیدای حزب «جبهه برای پیروزی» رأی خواهند داد.

روزنامه‌نگار آرژانتینی در ادامه افزود: همانطور که می‌دانید تا پیش از برگزاری انتخابات، بارها شرکت‌های مختلف از مردم درباره ارزیابی عقیده آن‌ها نسبت به پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور نظرسنجی کردند و در همه این نظرسنجی‌ها «سیولی» به عنوان پیروز نهایی انتخابات معرفی می‌شد؛ این امر اتفاقی نیست و حتما در انتخابات آینده نتایج تغییر خواهند کرد.

«کالونی» ضمن اظهار تعجب از نتایج دور اول انتخابات گفت: باید تمام مسائلی را که در شمارش نتایج انتخابات اخیر نقش داشتند، مورد تحقیق و بررسی جدی قرار دهیم.

روزنامه‌نگار آرژانتینی خاطرنشان کرد که پیروزی «سیولی» در انتخابات 22 نوامبر (یکم آذر)، فضای کنونی آرژانتین را حفظ خواهد کرد.  

تحلیلگر آرژانتینی ضمن تاکید بر موضع «سیولی» اذعان داشت که وی بهترین کسی‌ است که می‌تواند پرچم کریشنریسم را در آرژانتین برافراشته نگهدارد.

وی عنوان کرد: زمانی که نتایج شمارش آرا منتشر می‌شد حس کردم همه چیز برای ما تمام شده است اما پس از تحلیل و بررسی اوضاع و شمارش باقی آرا، امید پیروزی دوباره به ما بازگشت و من فکر می‌کنم که صعود به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری به تنهایی موفقیتی بزرگ برای «سیولی» محسوب می‌شود.

«کالونی» در پایان سخنانش گفت: در حال حاضر «سیولی» و «ماکری» هر دو از قدرت رسانه‌ای بالایی برخوردارند که برای تبلیغات‌های انتخاباتی هر دو نامزد فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ وی به این باور است که آرژانتین و آمریکای لاتین، بار دیگر می‌توانند راست‌گرایان را شکست دهند و بر مسند قدرت بنشینند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول